Gå til innhold

Ammehjelpere og dere andre. Trenger hjelp fort!

Anbefalte innlegg

For ca 5 dager siden sluttet jeg å amme pga forskjellige årsaker bla. puppenekt, treg utdrivningsrefleks, lite melk og at jeg går på skolen 14 timer i uka, noe som hele tiden har gjort amminga litt trøblete. :/. Men fortsatte å pumpe meg. Men jeg vil så gjerne amme så jeg har bestemt meg for å prøve å begynne igjen. Har fremdeles melk i puppene, men noe mindre enn før selvfølgelig.

Jenta er 3 mnd.

Tror dere at det går an? Eller er løpet kjørt? Har skikkelig lyst å få til amminga. Og selv om det sikkert er kjempeteit så kommer jeg til å ha svart samvittighet ovenfor jenta mi kjempelenge hvis jeg går over på kun mme.

Hjelp meg noen?

Fortsetter under...

Jeg hadde problemer med ett bryst, så babyen ble fullammet på ene siden, mens det andre ble pumpet i ny og ne. når puppen var frisk igjen etter nesten to mnd, var jeg innstilt på å få opp produksjonen fra ca 20-30ml på den lille puppen, til å fullamme på begge bryst igjen. Og det gikk =) men det tok tid...

La babyen suge så lenge som mulig, og så ofte som mulig, og prøv å gi minst mulig mme. Gjerne pumpe/ amme to tre ganger om natten også, da kommer du raskest opp igjen i full produksjon, men det er gjerne litt vanskelig om du må på skolen.... men uansett så skal det gå! det er bare å ta seg tid til det ;-) så lenge det er melk er det håp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...