Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har selv litt vanskelig for å tro på følgende.... Ei venninne av meg sier hun veide 60 kg når hun ble gravid og når hun skulle føde veide hun 111 kg !!!!!!!!!!!! Er det fysisk mulig?????????? Jeg nekter nemlig å tro at man kan legge på seg så mye i løpet av 40 uker... da skal man gå opp fra dag 1 og gå opp jevnlig nesten 1,3 kilo i uka.... Hun sier hun fikk mye vann men ærlig talt....??? Noen som har erfararing????
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Veit om ei som gikk opp fra 54 til 99 kilo første svangerskap, og ja, hun var ikke det spor kvalm, bare sulten fra dag en, og har aldri gått lenger tur enn ut til bilen.... Hun fikk tre unger ganske tett, og kommer nok aldri ned i 54 kg igjen noen gang, hun har blitt en mildt sagt frodig mamma. Hvem skulle trodd det som kjente henne som tenåring. Så ja, jeg tror nok det er mulig.
Gjest Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Jeg syns det hørtes voldsomt ut med så mange kg... Det er ikke sunt å gå opp så mye.. Tviler på at 40 kg er vann og 11 kg er ungen, morkaka osv..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har hørt at det men går opp over 20 kg ikke har noen ting med svangerskapet å gjøre. Mange tror jo at når man blir gravid så skal man sette seg ned å slappe av og kan spise det meste for man legger jo på seg likevell. Dette stemmer jo ikke. Jeg har fått beskjed om å begynne å trimme. Det er enda viktigere nå enn tidligere. (selvfølgelig skal man tenke på hva slags aktivitet man holder på med, men det å røre på seg å bruke kroppen er kjempeviktig)
mamseeeen Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 høres ganske mye ut... men man hører jo om dem som legger på seg nesten 30kilo...tenk om man da har en del vann i kroppen og kanskje fikk hun svangerskapsforgiftning som fort kan gjøre at man legger på seg over 10kilo på 1uke!!?? la ikke på meg så mye i forrige svangerskap, men 20kilo på 2uker pga svangerskapsforgiftning! så det er kanskje mulig??
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Men hvis man går opp så mye så skal man jo miste alt det vannet når man har født????????? Men det gjorde ikke henne.... Så?????? Ja jeg har ikke tenkt til å eksplodere slik.....
endaeintrønder Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 Ei venninne av meg,gikk opp hele 45 kg,så JA jeg tror nok det er mulig!Hun gikk ned 25 kg den første mnd,mye vann..
Gøril og Jesper :) Skrevet 28. januar 2007 #9 Skrevet 28. januar 2007 jeg vet av ei som hadde gått opp 37 kg da hun var 20 uker på vei. Skjønner ikke at det er mulig jeg.. Og da har hun jo nye 20 uker å legge på seg på også.. Gudene vet hvor det ender til slutt da??
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Ja, det er mulig. Jeg gikk fra 82 til 118 (+36 kg) med nr. 1. Da vi skulle ha nr. 2 hadde jeg klart å gå ned igjen til 81 kg i løpet av 2 1/2 år. I det svangerskapet økte jeg kun med 12 kg. Denne gang startet jeg med 90 kg og har i løpet av 25 uker kun lagt på meg 2 1/2 kg. Konklusjon: alle svangerskap er ulike og det gjelder alle aspekter enten det er smerter, tretthet, kiloer.... osv.
varg veum Skrevet 28. januar 2007 #11 Skrevet 28. januar 2007 jeg lå på meg 30.... og det var ikke bare magen nei..hehe gikk heldigvis av igjen da... jeg var heller alldri kvalm...mer kronisk sulten..hehe
Lone35 =0) Skrevet 28. januar 2007 #12 Skrevet 28. januar 2007 Jeg la på meg 25kg med første og 20 med andremann. Hva som er mulig vet jeg ikke. Håper ikke jeg legger på meg så mye nå. Tungt å gå ned igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #13 Skrevet 28. januar 2007 Ja, da har hun spist sånn ca. 4000 kalorier pr dag og ikke trent noen ting. Stakkar, det kan ikke ha vært bra for kroppen hennes. Lørdag hver dag i 40 uker... hjelp! Jeg tok heeelt av første gang jeg var gravid og la på meg 30 kg. Dette tror jeg er første gang jeg har hørt om noen som har lagt på seg det dobbelte.... Ja, litt vanskelig å tro det jeg også;=) Er hun sikker på at hun ikke veide litt mer da hun ble gravid?
Fallerifallera Skrevet 28. januar 2007 #14 Skrevet 28. januar 2007 Jeg kjenner ei som la på seg 40 kilo m førstemann og 50 kilo m andremann (eller var det omvendt?..) så det er fullt mulig ja! Ifølge henne var "trikset" å bare spise og spise og spise - og selvsagt bevege seg minimalt..
Ma-i Skrevet 28. januar 2007 #15 Skrevet 28. januar 2007 Det er da egentlig ikke vanskelig om man får vann ikroppen.. detr kan utgjøre opp til 30 kilo. Og å legge på seg 20 til er vel ikke så uvanlig. Det er mange grunner til at man kan gå opp i vekt. Vann er en av dem, og svangerskapsforgiftning, og mat. Noen går jo opp bare 5 kilo i puppa ,legger man til 3 kilo for blod, baby på 4, fostervann og livmor og sånnt 3 så er man opp i 15 allerede, legger man så til noen kilo fett er man fort oppe i 20 eller 26 kilo... som ikke er uvanlig.... det var et eksempel...
jua 10.12.05 Skrevet 29. januar 2007 #16 Skrevet 29. januar 2007 Jeg har gått opp mye i begge mine tidligere svangerskap.Med første gikk jeg opp 28kg og med andre 35, spiste ikke spesielt usunt.Etter første tok det ca 3 mnd og alt var borte + 5 kg til. Med nr 2 tok det ca 6 mnd og jeg var slankere enn noen gang. Er nå gravid med nr 3 er 15+1 og har gått opp 7kg, snakket litt med legen om vekt og sånt da jeg synes det er mye jeg har gått opp hver gang. Han sa at for meg var dette en helt fin og sund vekt økning. Er 179cm høy og veier ca 60 kg når jeg ikke er gravid. Har ikke hatt noen form for ødem noen av gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå