Gå til innhold

Svimmel.

nybaby09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig i kjempeform, men den siste uken så tåler jeg ikke å stå stille lenger enn et par minutter før det kjennes ut som om jeg kommer til å svime av. I dag skulle vi på søndagstur, men jeg blir så sliten og igjen så svimmel, svett og kvalm så det ble en kort tur.

Hva er det som skjer? Det begynner å bli slitsomt å måtte sette seg mellom hver potet som skal skrelles, er dette normalt, og hvis det er det, har noen noen gode råd til hvordan man klarer hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei mam2007

Jeg var veldig mye svimmel de første ukene i svangerskapet, men det har kommet seg etterhvert. Men har hørt at mange er plaget med svimmelhet senere i svangerskapet, og mener å huske at det skyldes lavt blodtrykk. Jeg vil anbefale deg å ta det opp med legen din, slik at du kan få noen tips mht hvordan du bør forholde deg. Lykke til videre!

Skrevet

Jeg ville også ha gått til legen for å sjekke blodtrykket. Var veldig svimmel selv en periode og dro rett til fastlegen min. Der tok de tester - viste seg at jeg ikke hadde lavt blodtrykk, men sannsynligvis stresset mye den siste tiden. Det er greit å få sjekket seg slik at man kan få en viss peiling på hva det kan være.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar.

Skal på sykehuset den 1. jeg får få dem til å måle blodtrykket mitt der. Og håpe at det stabiliserer seg etterhvert :) I mellomtiden får jeg bare slappe av og håpe at det blir litt bedre.

Skrevet

Jeg var en del svimmel i begynnelsen, men hadde veldig lav blodprosent og veldig lavt jernlager. Det har fugt meg hele sv.skapet, men er ikke så svimmel lenger.

Skrevet

Jeg svimler veldig lett jeg også. Iflg legen skulle jernlagrene være ok, men skanskje jeg burde får sjekket blodtrykket? Har normalt ganske lavt blodtrykk

Skrevet

Har tatt en rask tur på legekontoret i dag, blodtrykket var 110/55 litt i laveste laget, samt at målingene på jernlagrene de hadde gjort var lave. Så Jeg skulle ta det litt med ro, og fortsette med jern. Er i uke 14 så jeg skal til jordmor å måle på nytt den 7 februar.

Så takk for svar :)

Skrevet

Har vært veldig svimmel de siste dagene og utrolig slapp. Kom helt plutselig. Var hos jordmor i forrige uke og da var blodtrykket helt fint. Har også fått smerter øverst i magen og nedover ryggen. Blir litt stresset av det. Kjenner lillegutt sparke. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til lege i dag for å være sikker. Får sikkert beskjed om å ta det mer med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...