Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mest sannsynlig hatt en tidlig spontanabort, dvs fikk blødning en uke etter IKM. Lurer da på om jeg skal regne at ny eggløsning blir 14 dager fra opprinnelig IKM som var 18.01, om det er tilfelle, må ny prøveperiode starte i dag. Har som regel syklus på 28 dager. Noen her inne som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei eila. jeg fikk tr 25 des. har en syklus på 26 dager. ventet da el rundt den 5 jan ca. begynte å blø litt 7 jan.. og økte utover den uka.. blødde veldig i en uke.. så tok det som en mens. og teller el etter den. så da skal jeg ha ikm nå på torsdag. men jeg vet ikke om det er tilfelle da.

men testet du positiv?.. har du vært hos lege?.

Skrevet

Ja jeg testet positivt både hjemme og hos legen. Bløddeca en uke etter IKM. Egget har nok ikke festet seg. Tror vi begynner prøvinga i dag, har ingen tid å miste! :)

Skrevet

Det holder jeg med deg i :))... litt kos er det jo og .. uansett.. krysser fingrene for deg eila.. skal se vi får det til tilslutt .. :)

Skrevet

Hvor lenge har du prøvd? og har du noen barn fra før? Jeg har en sønn på 19 mnd, ble gravid med ham i 3 pp.

Skrevet

Jeg mistet også tidlig som deg i nov06. Begynte å blø nøyaktig 1 uke etter ikm (hadde testet positivt hjemme + blodprøve hos legen). Fikk el 3 uker etter at jeg begynte å blø (det samme skjedde etter en MA i sept uke 9).Altså en forsinkelse på 1 uke dersom jeg regner begynnende blødning som ikm. Har normalt syklus på 28 dager.

Jeg tror egentlig at du må regne den dagen du begynte å blø som ikm og ikke den opprinnelige (ofte kan det i tillegg bli en liten forsinkelse). Livmora trenger jo å gjøre seg klar for å ta imot et befruktet egg.

Håper du lykkes raskt og får beholde spiren neste gang!

Skrevet

Du kan ikke regne noe som helst ut fra det. Enten får du måle eller vente på første mens. Og måle etter denne. Noen leger anbefaler å vente til etter første mens for å styrke livmorslimhinnen.

Skrevet

Jeg er nokså sikker på at syklusen din starter den dagen blødningen starter, og ikke den dagen den skulle startet. Dermed har du el ca 14 dager etter første blødningsdag.

Slik har det iallefall vært med meg etter abortene, jeg har også 28 dagers syklus. =)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg ville regnet ny syklus fra blødningen startet.

Jeg hadde enpositiv test i oktober, men begynte å blø en uke etter ikm, hadde en normal mensblødning(var jo så tidlig), to uker etterpå hadde jeg el, (har skikkelig vondt under el, ingen vil, behøver ingen el test), ble gravid på den el, og er i dag 14 +3 uker på vei!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...