Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gi grøt for første gang på kvelden til 5 mnd jente, og lurer på om jeg burde amme først for så å gi grøt, slik at hun drikker så mye som mulig av mm (hun hiver i seg det som er på få minutter..)?

Samtidig har jeg lest man ikke skal gi grøt rett før sengetid, slik at kanskje hun burde få melk til slutt før hun legger seg 1900??

Noen som har erfaring/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha gitt grøt først, for de blir tørste av den + at da får h*n kosen de er vant til før natta

Skrevet

Hei, det kommer ann på hvor sulten barnet er. Hvis barnet er veldig sulten så orker det ofte ikke å prøve ny mat. Fint om barnet bare er litt sulten når man prøver ny mat. Er enig i at man bør gjemme litt melk til etter grøten fordi de blir tørste.

Lykke til!

Skrevet

hadde gitt grøt tidligere på kvelden også fylle på med mm før hun skal sove hvis hun er sulten :)

Skrevet

Vi gir grøt mellom 17 og 17.30 og så legger vi Sigurd ca 18.30 og da får han pupp. Har funket helt fint her i huset i hvert fall. Ikke magevondt eller noe.

Skrevet

Jeg gir pupp både før og etter grøten... Prøver ikke å gi grøt rett før han legger seg, men av og til flyr tida fra oss og han får grøt kort tid før leggetid. Men det har gått greit å legge han likevel.

Skrevet

Jeg tenkte også på dette, og løsningen min ble at jeg gir han en pupp før grøten kl 18. Jeg pumper av det brystet han ikke spiser av (gir maisgrøt det skal mm i). Så får han kveldstellet sitt med bad, og kl 19 får han mm igje, jeg gir han det brystet jeg pumpet av først. Da er han så mett og fornøyd atte :o)

Skrevet

Jeg gir grøt første og så pupp og så rett i seng. Hun er helt skutt når hun er ferdig med maten og puppen. Jeg er så uheldig at jeg ikke har nok melk så jeg har av og til vurdert og gi mme på kvelden. men så er puppen så kos og hun sovner selvom der er lite melk der. legger henne mellom 18.45-19.30. Da sover hun til 4-5

Skrevet

annbefaling fra HS osv er først litt mm, så litt grøt, så mm.. dette for at tarmene skal kunne bearbeide grøten bdre og lettere siden det er nytt...!!! lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...