Gå til innhold

Jenten min har jernmangel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere andre med barn som har/har hatt det? Legen har skrevet ut jerndråper som jeg må gi henne. Han synes hun så blek ut i ansiktet og tok derfor en blodprøve. Hva kan det komme av at hun har for lite jern? Vet dere noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ammer kan det kanskje være at du har lite næring i melka di? Mange som sliter med dette, har mye melk, men lite næring. Så fint at han fant ut det da:)

Skrevet

Jeg leste et sted på internett at jernmangel hos spedbarn som fikk brystmelk ikke hadde noe sammenhen med mors kosthold, ihvertfall når det gjaldt jern. Det kan hende at det gjelder andre ting som vitaminer, proteiner mm.?

Kanskje kroppen hennes ikke tar det opp så godt?

Skrevet

tror babyene kommer med et jernlager når de blir født, og at dette tar slutt i 6 mnd alder. Det er derfor det er viktig med jernberiket grøt.

Skrevet

Heisann!

Gutten min hadde jernmangel i en alder av ca 1 år, og vi kjøpte rett og slett jern på apoteket. Husker ikke hva det heter, men han ble iallefall "frisk" etter å ha gått på det en måneds tid. Jeg tok han med til legen fordi han kastet opp hele tiden, og brekte seg. Dette bel det pussig nok slutt på når han hadde fått bygd opp jernlageret sitt igjen. Legen sa aldri hva jernmangelen kom av. Jeg ammet ikke gutten da, han fikk god og næringsrik mat.

Skrevet

Hvis hun ble født fortidlig kan jernlageret være mindre

Skrevet

Hei

Datteren min fikk påvist det da hun var 8mnd gammel. Enkelte mangler bare jern.. Trenger ikke være noe alvorlig i det. Snuppa mi spiser brød, grøt og middag, men manglet allikevel jern!

Får tillegg hver dag nå, og det går fint (hun er 9,5mnd nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...