Gå til innhold

Lite liv her...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt bekymret fordi jeg ikke har kjent tydelige spark på 2 dager..

Er i uke 37+5, magen forandrer seg på form, tror jeg har kjent tegn til hikking. Bekymrer jeg meg unødig, evnt. bør jeg kontakte jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil svare??;(

Snufs

Skrevet

Du skal kjenne tegn til liv hver dag, så da ville jeg ha kontaktet jordmor ja!

Skrevet

Man skal kjenne liv i magen hver dag, men det behøver ikke å bety at det er noe alvorlig når du ikke har kjent det på 2 dager.

Har du kjent hikking så er det ingen fare, men er du i tvil, så ta kontakt med jordmor.

Det er bedre med en sjekk for mye enn for lite

Skrevet

har samme problemet.. Syns d e så lite liv i magen for tia.. så hadde også tenkt å spør om d.. Men e redd for at æ bærre bekymra mæ unødig! Prøva å dytt på magen for å se om æ får svar tilbake, men e liksom som om ho ikke gidda d.. Av og til kan æ få et t lite puff tilbake..

Skrevet

Nå er ikke jeg noe ekspert her altså, men har dere prøvd å spise en banan og drikke noe med sukker i (sterk saft, cola). Blir det noe aktivitet da?

Skrevet

Eller et glass med isekaldt vann?

Skrevet

Har prøvd med vann..Men like stille fremdeles:(

Skrevet

ska prøv å drekk cola nu.

Skrevet

Ja ska prøve med cola å litt mat..Håpe på litt action snart;)

Er det jente du skal ha? Jeg venter jente, å hun har stort sett vert bedagelig i hele svangerskapet...

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på dere som istedet for å kontakte fødeavdelingen skriver inn her når dere ikke nesten ikke har kjent liv på noen dager..!??! Jeg hadde ringt fødeavdelingen ganske kjapt.... er LITT tryggere å gjøre det da, slik at du får komme på CTG å sånn for en sjekk... :)

Ikke noe å vente med, er du bekymret så ring dit, det er DERFOR DE ER DER!!!!

Lykke til!

:)

Skrevet

Frøkna mi har vært rolig under hele svangerskapet også. Nå siste ukene har jeg opplevd dager som er veeldig rolige, og har måttet legge meg ned for at hun skal røre på seg.Sikkert fordi det blir trangere om plassen. Jeg har morkake liggende foran, så jeg tror det merkes mindre pga det...og at det er avgjørende hvordan hun ligger i magen. Hun sparker nesten ikke, men åler og vrir på seg når jeg først kjenner noe. Jeg satser på at det kommer ut en like rolig baby :)

Men det er bedre å ta en telefon formye, ikke godt å være bekymret!

Skrevet

Jeg har også vært en del bekymret for lite liv.. Kjenner ikke så mye, spesielt ikke spark, er mest "skliing".. Men jordmor sa til meg at det trengte ikke være spark hver dag, bare det var bevegelse. Så hadde jeg bare kjent noe bevegelse til dagen, så var det greit sa hu i hvertfall..

Skrevet

bare å ringe føden de gjorde jeg idag dem e veldig grei der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...