Gå til innhold

Bilbase til Maxi Cosi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bilbasen til Maxi Cosi 0-13 kg brukes til neste bilsetet (9)13-....kg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke neste setet bare stå fast i bilen da? Kan man bære det svære monstert rundt? Hehe...

Skrevet

Lurer også på det der.

Har bestilt ny bil nå med isofixfeste.

kan den puttes rett på der?

Skrevet

Det er jeg ganske sikker på at ikke går an. Og man må kjøpe en base selvom man har isofix i bilen. (Svar til spørsmål lenger nede..)

Skrevet

Neste setet kommer MED sånn base. Fast i selve setet. Så det er bare å klikke det inn i selve bilen =)

Skrevet

Bare lurer på...

I den andre bilen vår er det ikke integrert isofix.

Hvordan festes maxikosi nummer to da? Med setebelte?

Synes det virker litt ustødig. Eller?

Skrevet

Det står i bruksannvisninga at man kan feste i integrert isofix eller i belte.

Vi hadde ikke isofix selv om det står i manualen til bilen at vi har =( Men vi har bestilt og skal få det montert. Synes også at den var litt vell løs når den bare var festa i beltet..

Men i følge manualen kan man velge...

Skrevet

kordan maxi cosi har du som e base til?

Vi har cabrioen.. men e ikkje base til den...

Skrevet

Problemet med isofixfester er at isofixbasen ikke finnes. Det har derfor ingen hensikt å kjøpe bil med isofix ennå. Vi kjøpte maxicosi slik at vi kunne klikke av og på isofixfestene, men må bruke bilbelte intil videre og er ganske forbannet for at dette ikke ble opplyst da vi kjøpte setet.

Skrevet

Hmmm... Skjønner ikke helt hva du mener... Både min mann og jeg har biler med isofix. Vi kjøpte nå MaxiCosi priorifix, og har ingen problemer med å feste det i isofixfestene i bilen. Setet sitter meget godt fast....

Skrevet

Det går an å kjøpe separat isofixbase til MaxiCosi Cabriofix. Den koster ca 1500,- på BarnasHus i Oslo...

Skrevet

Hadde håpet å slippe den basen. Synes den er vinglete med den stolpen i gulvet. Men hvis ikke det integrerte isofiks-baksetet i den dumme kliss nye bilen vil passe så...

Meget merkelig hvis dette er riktig og at ikke bilfirmaene opplyser om det synes jeg.

Skrevet

Jeg valgte stolen utifra at den hadde vunnet testen gjort av forbruker rådet i fjor. Men var ikke klar over at den kun kunne stå fremover før jeg fikk den hjem =(

Men hvordan kan den vinne testen når ALLE sier at de bør stå bakover?? Hvorfor har dere valgt denne stolen foresten?

Skrevet

Vi valgte også stolen utifra test, men også fordi vår lille gutt aldri har likt å kjøre bil, så vi håpet det ville gå bedre hvis han fikk sitte forovervendt.

Til de som vurderer dette setet og har isofix i bilen: det følger med en liste over hvilke biler setet kan brukes i, og på hjemmesiden til MaxiCosi er det alltid oppdaterte lister. Be også om å få prøve setet i bilen før dere kjøper det. Viktig at setet passer barnet også, ikke bare bilen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...