Gå til innhold

Huff..ang alkohol og amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får litt dårlig samvittighet når jeg leser innlegg her om alkohol og amming, virker som alle er veldig påpasselig med å vente lenge etter et par glass.

Selv så kan jeg godt drikke opptil 3 glass vin i løpet av kvelden og amme igjen sånn ca kl 5, da går det gjerne bare 3-4 timer etter jeg stoppet..

men føler meg edru når jeg ammer.

Men kanskje det er litt kort tid fra siste glass..

Tåler litt pepper ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke pepper fra meg - tar ikke standpunkt i det hele tatt ;-)

Men gir deg noe å lese om anebfalinger ang alkohol og amming

www.ammehjelpen.no amming fra a-å alkohol

www.kellymom.com søk på alcohol

Skrevet

Er det påvist hvor mye som egentlig går over i morsmelken? Var ei på God Morgen Norge en gang og hun mente at det ikke var så mye som gikk over i melken som mange sier...

Jeg har heller ingen problem og ta et par glass vin og amme etter noen timer..., men jeg ammer ikke hvis jeg har vært beruset!

Noen andre?

Skrevet

Jeg har nulltoleranse når det gjelder amming og røyk/alkohol, men tar ikke av fordi noen synes det er greit da.

Skrevet

Jordmor sa til meg at så lenge jeg har promille i kroppen, har melka samme promille... Sånn at når jeg er promillefri, er melka promillefri. Så det du må finne ut, hvis det stemmer, er når du er promillefri..

Skrevet

Jeg sluttet å drikke alkohol da jeg ble gravid med nr. 1. Og jeg synes det er helt greit, føler meg sunn og frisk! En annen bonus er at forskning viser at de som har foreldre som drikker lite, i stor grad får et like moderat forhold til alkohol som sine foreldre i voksen alder.

Skrevet

Jeg har ammet samtidig som jeg har drukket et lite glass rødvin. Jeg er en stor jente og et glass rødvin gir meg ingen promille.

Jeg har måttet nødamme en nyttårsaften da eldsten var 1 ,5 år. Da var jeg ikke helt edru.

Skrevet

jeg tar meg et glass rødvin jeg. tar jeg mer enn et, venter jeg en god stund og gir heller mm som jeg har fryst ned. kommer nok ikke til å være så nøye når snuppa blir eldre. på sykehuset sa de at man skulle være forsiktig med alkohol de første 6 ukene, men et lite glass var tydligvis greit. kommer selvfølgelig ikke til å drikke mye mens jeg ammer, men så lenge jeg ikke føler meg påvirket kommer jeg til å amme.

Skrevet

Har ingen problem med å ta noen glass vin og amme ei stund etterpå. så lenge jeg ikke merker noe, så er det ikke noe problem. Jordmora på sykehuset sa at litt vin på kvelden ikke skadet noen. det er ikke vits å bli overhysteriske.

Skrevet

Vil ikke skuffe deg, men det kan også gå motsatt vei..

Hører mer om de enn at de ikke er vant til å se alkohol.

Jeg mener at hvis foreldrene har et åpent og bra forhold til alkohol, så lærer barna at de skal ta det pent. De må kunne se at foreldrene drikker litt alkohol for igjen å se at man ikke forandrer seg. Mener ikke at man skal drikke seg full altså!

Men vi får håpe at barna våre får et fint forhold til alkohol -og vi får håpe at det er kun alkohol vi må være påpasselig mot -og røyk...

Skrevet

jeg var ute på fredag, drakk kanskje 4-5 øl, hadde tenkt til å vente med å amme til kl 8-9 dagen etter, men gullet nektet plutselig flaska på natta, så hun fikk pupp kl 6, da hadde min stakkars mor vært våken med henne halve natta. hun er 7 mnd, og trenger egentlig ikke mat på natta, så var vel ingen krise. jeg slutta å drikke rundt 24, og følte meg ikke beruset når jeg ammet, bare fryyyyktelig trøtt. siste gangen på leeeeenge jeg skal ut igjen, fikk skikkelig dårlig samvittighet for tulla mi... men det gikk bra:)

Skrevet

Men syns man skal ta litt i betraktning hvor gammelt barnet er, før veslemann fylte 6 mnd var jeg helt avholds. Nå er han over 6 mnd, og et glass vin har ingenting å si da, mener jeg da. Jeg syns et glass rødvin er godt i helgene når veslepruppen har lagt seg, hadde han våknet så hadde jeg ammet han uten problemer.

Men et glass er nok for min del da :o)

Skrevet

Det er bra dere har god samvittighet. Synd nyere forskning viser at alkohol er bortimot det verste en kan servere et foster eller barn. Men for all del, man må ikke bli for hysterisk heller.... Jesus!

Skrevet

hun helsesøstra eller hva hun er på god morgen norge sa at de som får mm med alkohol ofte,kan utvikle seg litt treiger

Skrevet

hehe, tror ikke det er noen vits i å overreagere her. selvfølgelig er det uheldig å "servere" barnet alkohol, men i så små mengder,neppe. er vel ingen av oss som drikker oss dritings før vi skal amme barna våre. det er snakk om et lite glass eller to. tror ikke det skader. er annerledes i fosterstadiet, anonym, da blir bla alle organer dannet og formet.

Skrevet

ja, jesus! tydlig at du er tilhenger av han ja;)

Skrevet

Hallo anonym!!! Her er det ikke snakk om å servere hverken foster eller barn alkohol! I det vi drikker er det prosenter med alkohol og i melken er det altså promille. Er du klar over hvor lite det er eller? Jeg er ingen tilhenger av at man skal gå på fylla og amme, men det har det vel heller ikke vært snakk om i denne debatten. Her er det snakk om å nippe til et glass rødvin eller to. Jeg har jo til og med lest at å nippe til et halvt glass rødvin når man ammer er bra for utdrivningsrefleksen!

Skrevet

Det er Jesus anonym jeg mener altså.

Skrevet

Jeg tar et glass vin på kveldene etter at poden har lagt seg. Tar noen timer før jeg ammer da, men jeg har ikke vært særlig opptatt av å telle timer, drakk da han var mindre og jeg ammet oftere også, og tror ikke det har vært skadelig for ham.

Han er kjempeaktv, krabber, reiser seg, og prøver å slippe seg, jodler og prøver å forme ord, nei, syns ikke han har blitt treig i utviklinga fordi jeg har kost meg med et glass rødvin eller to når det har passet meg.

Jeg tror alt med måte gjelder her også. Og at man ikke lar andre gi seg dårlig samvittighet. Man gjør det som passer for seg, jeg kjenner mange som velger å ikke drikke alkohol når de ammer fordi de tror det er farlig, jeg tror ikke det er farlig og jeg unner meg den kosen det er med et glass vin.

Jeg tror det er mye mye værre med alle suppeposer og gryteretter i halvfabrikat som dere serverer ungene når de blir større, eller gjerne fra de er et år. DET ville jeg aldri gjort! Utrolig usunt er det, og masse salt i . For ikke å snakke om alle miljøgifter vi omgir oss med. Huff og huff. Det er jeg mer bekymra for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...