Gå til innhold

HJELP:::HAR HODEVÆRK!!!!

juni-august-mai gull:):):)

Anbefalte innlegg

hei.er det noen som har tips mor hodeværk??? har vært plaget med intens hodeværk fra uke 6 er nå i uke 12,holer på å bli gaaal.har fått div tab skrevet ut av legen,men ingenting hjelper.....noen som har opplevd det samme så kan gi meg noen gode råd??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7979425-hjelphar-hodev%C3%A6rk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får også lett vondt i hodet, og da er det viktig å drikke mye vann ja. I forrige svangerskap var jeg også plaga av det til tider, og da mener jeg at det var magnesium-tabletter jeg var og kjøpte. Det funka i allefall. Lurer på om jeg skal prøve det snart nå også, begynner å bli litt lei av det daglige hodeverket.

Har også vært plaget av det i perioder. Tror også det kommer av for lite vann, ja. Drikker normalt mye vann hele dagen, men etter at jeg ble gravid klarer jeg ikke det pga kvalme. Har kastet opp vann flere ganger (!). Funnet ut at det er bedre å drikke saft, eller kokt vann mens det er varmt... Har mindre hodepine når jeg klarer å få i meg mer væske..

takk for masse hjelp...føler at selv om jeg drikker mye vann så er hodeværken der.synst det er litt skummelt,men siden det e fleire her med det samme problemet så er det vel normalt:) da skal jeg skjekke med legen ang magnesium tab å drikke marr vann enn normalt:)..

Annonse

En ting som er sikkert er at man får mye mer hodeverk dersom man røyker. Nå sier ikke jeg at noen av dere gjør det, men dersom det skulle være tilfelle så tenk over hvor nødvendig den røyken egentlig er. Jeg har røkt i mange år (og gjennom mitt forrige svangeskap - om enn i reduserte former) og jeg har alltid vært plaget med hodepine. Jeg så selvfølgelig ikke sammenhengen men nå som jeg er røykfri har jeg nesten ALDRI vondt i hodet og det er deilig det.

Lykke til med hodepinereduksjon til de som sliter med det :)

Hei. Jeg har også hatt endel hodeværk. ( Jeg har aldri i mitt liv røyka!)

Men det jeg har funnet ut er at jeg får vondt i hodet når jeg ikke har spist nok, eller "riktig". Jeg har vært masse kvalm, så jeg har nok ikke fått i meg nok mat til tider. Når det har vært som værst her jeg tatt meg en kopp te med masse sukker, og det har hjulpet.

Lykke til :0)

Ta Paracet hvis ingenting virker. MEN bruk det bare av og til når det er som værst. Ellers tror jeg jordmoren på nettstedet her anbefaler å massere litt lavendel-olje på tinning, nakke, hode. Forhør deg alltid med jordmor, apotek, helsekostforretning på forhånd.

heisann jeg har prøvd paracet,men det vil ikke hjelpe meg.gått en gang til akupuntur så får vi se om det hjelper etter 2 gangen:) jeg har aldri røykt heller så det kan ikke vær det,men merker at er jeg i rom me folk så røyker så blir det værre.

• 2 uker senere...

Heisann!

Jeg er også endel plaget med hodeverk. I mitt tilfelle kommer det av stiv nakke(låsninger i nakke og rygg). Paracett er helt nytteløst mot dette. Normalt tar jeg ibux mot dette, men det kan jeg jo ikke nå... Går også jevnlig til kiropraktor, det hjelper veldig! Også viktig å være flink å trene rygg og skulder musklatur. Har også hatt hjelp av akupunktur tidligere så det kan godt hende det hjelper.

heisann ja eg ganske stiv i skuldre å nakke spes på venstre side å det er mest på venstre side av hodet at værken e vært mest inntens..... etter behandling med akupuntur er jeg værre i nakken,føler meg hoven å ømme å marr stive...lure på om eg snart slutte me den behandlingå men kansje det e verdt å prøva litt te...

Annonse

Jeg slet også masse med hodepine og det var ikke lett å få i seg væske når man kastet opp igjen alt. Gikk til akupunktur for kvalmen og det hjalp en del, men hodet ville ikke gi seg.

Har en kompis som er kiropraktor og han kjente på nakken min. Der satt det masse spenninger, og etter at han fikk justert meg så har jeg blitt mye bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...