Gå til innhold

September: hva har babyene deres fått smake?


candyland

Anbefalte innlegg

min er 4 1/2 mnd nå, og har smakt grøt, potet og fruktpure. legger veldig godt på seg, var 7500gram sist jeg sjekka(370 ved fødsel), så trenger vel strengt tatt ikke fast føde ennå, men har bare gitt veldig små porsjoner så langt, sånn at han skal venne seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår datter har lagt sin elsk på alt som blir servert med skje!

Hun spiser grøt, fruktpurè og sviskesaft så og si daglig.

Ellers har hun fått litt baby-eplejuice på flaske. Hun var syk og jeg ville ha i henne væske.

Hun har smakt potetpurè og gulrotpurè sammen med mme.

 

Nå på lørdag smakte hun også på pisket fløte fra en av kakene vi serverte i forbindelse med navnefesten hennes!

 

Hennes morfar lot henne forresten sutte på en bit sjokolade her en dag. Men men.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser grøt, fruktmos og sviskesaft hver dag. Har smakt grønnsakspurè, men det likte han ikke.. Får eplejuice i blant også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har fått smakt på grøt og sviskesaft... mormor har latt han få smake på is og morfar har latt han få smake på jordbærsyltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grøt(mais og havre), fruktpureer, grønnsaksblanding av gulrot og potet. Vi gir fordi hun gulper så masse og har begynt å våkne tidligere og har tydligvis ikke fått nok næring i løpet av dagen. Legger greit på seg, men er ikke noe "tykk" baby akkurat...

 

Av andre "morsomme" ting har hun smakt på: clementin, jordbærsyltetøy, brun saus og cola - hihi - alt fra fingeren min dyppet i dette, så ikke akkurat noe mengder:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått smake grøt, fruktmos, eplejuice, sviskesaft og mango.

 

Han får ikke lov å smake ting med kumelk eller tilsatt sukker akkurat nå når han er så lite, Uansett hvor "gøy" folk skulle synes det er at han smaker på ting. Jeg er en streng mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått smatte litt på en banan. Det falt i smak! Bitene skjønner han ikke stort av enda, men han klarte å svelge bitte litt. =) Tenkte å la han få smake litt forskjellig nå. Han nærmer seg jo 5mnd. Herlighet, tenk det er så lenge siden fødsel alt. Syns det var akkurat jeg..! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte begynne med grøt når han var 4 mnd - da hadde han behov for noe mer "fast" enn morsmelka. Hadde jo planer med å fullamme til 6 mnd men den gang ei! :-) Så her har han fått smake maisgrøt, eple, banan også tran da:-). Tror jeg har en liten glupsk en..alt gikk rett ned fra første stund ;-) (vel tranen er vel ikke akkurat en favoritt da men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...