Gå til innhold

November: Hvor lenge ønsker dere å amme?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg vil prøve til hun er 6 mnd - men da har jeg lyst til å ha kroppen min tilbake. Ammen førstemann så lenge, og husker at jeg var veldig ferdig den gangen. Selvfølgelig er det koselig med den nærheten til bebisen din, men man kommer ikke unna at det til tider er litt tungvindt også.

Fortsetter under...

Ønsker å amme til hun er 1 år. Men kommer til å introdusere fast føde når hun er 6mnd. Satser på at det blir en gradvis overgang fra full amming til kun fast føde Men er ikke lett å vite hvordan det blir. med førstemann hadde jeg problemer med å få i ham fast føde. (Mye syk pga astma). Han ammet mer eller mindre fullt (rørte knapt mat) frem til han var 14 mnd. Da sluttet jeg brått og det gikk kjempefint.

Annonse

Veldig kost med amming synes jeg også, synes i tillegg det ser litt tungvint ut med mme og flasker, koking av disse osv osv til enhver tid. Har ikke prøvd flaske på noen av barna, 2 åringen drakk fra kopp fra da hun var 7 mnd. Fikk også litt vanlig H-melk da. Med henne så ammet jeg til hun var 9 mnd, regner med det blir ca. likt med nr. 2 også.

Har aldri fått den store kosen rundt dette med ammingen jeg. Var masse problemer i starten med veldig såre brystvorter og måtte pumpe for å avlaste noen uker. Klarte ikke å pumpe nok så hun fikk mme i tillegg. Nå er vi der at hun får en flaske tillegg på kvelden og resten pupp. Vet ikke hvor lenge vi kommer til å amme, men da jeg har en utrykningsjobb å gå tilbake til der det er vanskelig å planlegge ammepauser og evt pumping tror jeg nok vi prøver å minimere ammingen i allefall til jeg skal ut i jobb igjen i sept/okt. kan nok hende vi slutter før, som sagt synes ikke amming er så kos jeg, koser oss like mye med den flaska på kvelden.

Jeg ammet forrige baby til hun var 7mnd, da slutten hun av egen vilje. Var i utgangspunktet klar for å amme 1 år. Denne gangen må jeg ut i jobb igjen når han er ca. 9 1/2 mnd, så det gjør jo ikke noe om han ikke vil ha pupp mer da, men hvis han vil, så kan han få til han er 1 år. Synes det er litt ekkelt å tenke på å amme eldre unger enn det, men fint for de som synes det også er OK. Jeg skal i hvert fall fullamme i 6 mnd., hvis melka holder da, man vet jo aldri...

Annonse

Vil amme henne i 1 år. Kunne nok ammet litt lengre og. Men jeg har en sykdom jeg ikke får behandling for før jeg er ferdig å amme, og det er hardt nok å måtte vente så lenge som et år på det. Så da blir det stopp da, så lenge sykdommen ikke vil fremtvinge tidligere stopp. Men det er heldigvis lite sannsynlig.

Jeg vil amme fram til han kan begynne med annen mat , ca 6 mnd. Forrige gang ammet jeg ikke lenger enn til hun var ca 4 mnd, for da ville hun ikke lenger, så da ble det helt naturlig å avslutte.:o)

håper jeg kan amme likelenge som sist. da ammet jeg i 13 mnd.

fullammet til hun var 4 mnd.

lurer på hva du mener med tungvindt. jeg opplevde det ikke slik sist. denne gangen syntes jeg det er tungvindt fordi jeg ikke har nokk og han ikke klarer å tømme meg heller slik at jeg først ammmer så gir flaske så pumper til hvert måltid. (grunnen til at det er slik nå er at jeg er brystopperert i mellomtiden så kanalene og utdrivningsrefleksen er skadet.)

sist var det bare å slenge frem en pupp om hun var sulten. det var bra for hvis jeg ikke hadde noe mat med så kunne jeg amme for så og kjøpe noe mat når det var mulig igjen.

forstår utmerket godt det med å ville ha tilbake kroppen sin da. og det å slippe disse ammebhene. og endelig kunne bruke vanlig bh. det savnet jeg hele tiden sist og jeg savner det nå også.

Sjiga;

Med tungvindt mener jeg at det er litt ekstra styr hvis jeg trenger å ordne noe alene. Feks . hvis jeg skal til lege, tannlege osv......Jeg bor på landet - dvs at det er litt reisevei for meg til disse tingene. Da er det alltid et stress for å rekke hjem til 3 timer er gått, for å få gitt henne mat. Jeg får ikke til å pumpe meg, og ikke vil hun ta flaske - så jeg er jo avhengig av å få gitt henne selv.

Jeg synes det er litt tungvindt - men vi er jo alle forskjellige:0)

ok det forstår jeg. det er jeg enig i at kan være tungvindt.

men når babyen har begynt med fast føde så er det ikke så farlig om ikke du rekker hjem innen de tre timene for da kan den få feks litt grøt eller banan i mellomtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...