Gå til innhold

Ene prystvorten er blitt dobbelt så stor som den andre!!

Anbefalte innlegg

Hva kan det være? Det kjennes akkurat ut som de små papirkuttene... så blør det litt... Har sluttet å amme henne på den siden, men kan jo ikke amme bare på den ene siden.

Jeg pumper meg istede, men klarer ikke få det helt tomt...

og det føles ikke som det hjelper på brystvorten...

Noen som kan hjelpe ? Hva bør jeg gjøre? Har en krem jeg smører på, men det blir jo ikke bedre over natten..

Redd jeg mister melken fordi jeg ikke får tømt skikkelig...

Fortsetter under...

Har du fått en infeksjon i såret?? Les på ammehjelpen.no om råd ved såre brystvorter.

Kontakt fastlegen i morgen - får du feber og influensafeber så ring legevakten i dag.

Hva med å få leid en elektrisk brystpumpe om du ikke alt har det?

Prøv evt å pumpe men du ammer om du får dt til - ofte mere effektivt enn utenom amming...

nei, har ingen infeksjon eller feber. Formen er på topp den, bare et lite problem med den ene brystvorten.. Har vært slik noen dager, men har bare trodd det kom til å gå over....

Får ta en titt på ammehjelpen.no.. kanskje jeg bare må kjøpe meg ny salve? Synes bare det er så rart det bare er det ene brystet...

Kan du gjøre følgende: Legg på et varmt omslag før du pumper, du kan ha ris i en tubesokk og ta den 30sek i mikroen (ikke for varmt). Før du starter, så finn en panne og kok litt vann i den (= steril beholder), og så håndpumper du i pannen. "Rister" du frem melken mens du lener deg forover, så blir det enda enklere. Det blir litt sølete i starten. Et håndkle over klærne kan være lurt.

Du kan lese hvordan man gjør på http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=169#h%E5ndmelk

Det er mer skånsomt enn pumpen. På mandag, gå til legen, (ringer du kl 8 får du ø-time) be om salve, du trenger antakeligvis også sjekke hva slags infeksjon du har (bakterieprøve).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...