tvkrus Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 hei jeg har ei jente født i uke 30 i dsember 02
3finebarn Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2007 bowie71: Hvor var det du fødte? Jeg fikk ei jente i april på riksen. Alt går veldig bra i dag med henne. Dere da??
bowie71 Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Jeg fødte på Ullevål i 2002. Alt går bra med henne, men hun har vært veldig mye syk. Sikkert tatt 15 pencelinkurer pga. div infeksjoner i luftveiene og andre sykdommer. Får alt som går i barnehagen, og har astma. Men utviklingsmessig er hun heldigivs ikke bakpå. Hun er flink motorisk, og begynte å lese da hun var 3 1/2 år. Ikke at det betyr så mye, men det er i hvert fall godt å ikke være bekymret for den kognitive utviklingen når hun har vært så syk. Tror mange av vi som har premature barn vil være litt mer oppmerksom på utvikling og sykdomsforløp enn andre. I juni 2006 fødte jeg en sønn på Riksen, også to mnd før tiden. Tror han en mer robust enn jenta mi, og har ikke vært syk så langt. Har jenta di vært mye syk?
3finebarn Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Da "bodde" vi ikke så langt fra hverandre, jeg fødte på riksen:) Høres ut som de har det litt likt. Hun har og vært mye syk med luftveisinfeksjoner og halsbetennelser. Og hun har astma. Men hun tok mandlene nå før jul og bank i bordet har hun bare hatt en vanlig forkjølelse etter det. Brukte astmamedisin da, men ikke ellers. Går tilk fysio jevnlig bare for å ha henne under kontroll. Hun har hatt litt dårlig balanse. Bortsett fra det er hun ei helt vanlig jente. Kan ikke lese:) Men kan skrive navnet sitt og noen andre bokstaver. Gøy å høre om andre i samme situasjon:)
bowie71 Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Hei igjen, Pussig at datteren din også har fjernet mandlene. Vi fjernet falske mandler/polypper sommeren 2005, men har sett i det siste at de ordentlige mandlene er store. Det er ikke usannsynlig at hun må ta dem på sikt. Jenta mi ble også merkbart bedre en periode etter operasjonen. Vi har også hatt god nytte av alternativ behandlig på Balder Klinikken i Oslo. Vi tror egentlig ikke på sånt "svada", men som foreldre prøver man til slutt alt. Vi ble virkelig overrasket over resultatet, som kom etter ca to uker. Hun fikk melkesyretabletter for å gi tarmen den naturlige bakteriefloraen tilbake. Pencelin tar jo også livet at de gode bakteriene, som er en del av det naturlige imunapparatet. Hun fikk også sånne homeopatiske sukkerpiller, som jeg ikke aner hva var. Resultatet var i hvert fall at hun ikke trengte å ta astmamedisin vinteren 2005/2006. Hun hadde heller ingen infeksjoner.I høst har hun derimot vært mye syk, og er tilbake på astmasprayen igjen. Vi burde vel egentlig prøve alternativ behandling igjen, siden hun hadde så god effekt av det. Men vi er som sagt ikke så veldig "alternativ" av oss, og sverger i utgpkt til skolemedisinen. Hvilken uke ble datteren din født?
3finebarn Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2007 Hei! Vi prøvde akupunktur da hun var noen mnd gammel for at det skulle styrke imunforsvaret. Men følte ikke at det hjalp. Men det er jo ingen tvil om at homeopati virker. Kansje hun og skulle prøve det om fortsetter å være syk. Men forløpig ser det bra ut:) Hun ble født i uke 24. Hun har en lillebror som kom etter termin, og jeg er nå gravid i uke 20. Så det er en spennende tid. Har du flere? Har de jente problemer med å få i seg mat? Mi er så utrolig treg til å spise. Håpet at det kansje hadde noe med mandlene å gjøre, men ser ikke ut til det:(
bowie71 Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Hei 2finebarn, Ja, jenta mi er supertreg til å spise, men hun er ikke undervektig. Det går nbare veldig sent. Jeg fødte en gutt i juni 2006, også han 2 mnd før tiden. Svangerskapsforgiftning begge gangene. Har fått beskjed om at vi ikke bør få flere barn, siden jeg blir så syk.' Jeg fikk veldig bra oppfølging i svangerskap 2, og var på jevnlige kontroller på Riksen. Selv om jeg ble utrolig dårlig denne gangen også, følte jeg meg trygg og ivaretatt (i motsetning til første svangerskap). Skjønner godt at du er spent på graviditeten. Uke 24 er veldig tidlig, men det må jo være godt å se at det kan gå bra likevel. Vet du hvorfor du fødte tidlig første gangen? Det er jo ingen automatikk i at det skjer igjen... Det går nok uansett bra, skal du se!
3finebarn Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2007 Hei, hei! Det var jo synd at du ikke bør få flere barn. Kommer jo an på om du ønsker flere barn. Men det er vel ikke bra om du risikerer "livet" ditt for det. De fant ikke helt ut av hva det var som gjorde at jeg fødte for tidlig, men at det var en eller annen form for infeksjon i meg som satte det i gang. Så jeg blir bra fulgt opp fra nå og fremover, siden de ikke kunne gjøre noe hvist det skulle skje noe frem til da. Skal på ultralyd om 2 uker, regner med at jeg blir sykemeldt da. Ble det i sist svangerskap. Satser på at jeg går tiden ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå