Gå til innhold

Jeg føler meg så uendelig MISLYKKA!!!

Anbefalte innlegg

Det høres sikkert idiotisk ut, men jeg må bare si at jeg føler meg så forferdelig mislykka etter all denne prøvinga!! Føler på en måte en ekkel skam over at jeg ikke en gang klarer å bli gravid, og tenker at jeg fortjener straff for å være så udugelig.

Så tenker jeg på hvor fornuftige og forsiktige typen min og jeg var i begynnelsen vi var sammen, alt styr med prevensjon osv. Og hvordan vi gleda oss og var kjempespente da jeg slutta med p-piller for snart 1,5 år sida. Jeg tenkte ikke en gang på at å prøve å få baby skulle bli bare et skikkelig helvete!!

Venter mensen når som helst nå, og har skikkelig psycho-pms. Det er så jævlig at jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har mest lyst til å ødelegge meg sjøl, jeg orker ikke å ha det sånn!!!!!!!!

Fortsetter under...

Huff. Du skal i hvert fall IKKE føle deg mislykket. Det er mange slitere der ute (ikke at deg hjelper deg akkurat her og nå da), men dessverre bruker noen lenger tid enn andre. Har dere fått noe form for hjelp enda?

Ville egentlig bare sende noen trøsteklemmer jeg, og ønsker dere masse lykke til. Vi er i vår 6. pp nå, og jeg synes det er utrolig kjedelig og trist, men så har vi heldigvis ei lita snuppe på 16 mnd. og kose oss med i mens vi venter på en liten spire :)

Klem og trøst

Kjenner igjen de tankene der....

Det gjelder nok ikke for alle slitere,men for meg "gikk det plutselig bare over." Vet ikke hva som gjorde det,men det ble markant bedre da jeg kom igang med utredning. Nå er jeg ferdig utreda,og vet at det ikke er noe galt med meg,samt at jeg har 2 graviditeter med meg på veien,med 1,5 års mellomrom. Har mistet begge gangene,men antagelig har vi bare hatt uflaks.

Dersom du ikke har vært i kontakt med lege ang. dette,så anbefaler jeg deg virkelig å gjøre det,for det hjalp utrolig på psyken.

Kanskje er det bare noe smårusk som gjør at det ikke har klaffa,noe som lett kan ordnes opp i vha noen hormontabletter. Kanskje mangler du EL? De klarer som oftest å hjelpe de fleste,så det er så absolutt håp for dere!

Ellers,så er det bare å rase fra seg her inne,det er derfor vi jentene er her,for å støtte hverandre og hjelpe når noen trenger det. Vi har alle vært der,så du er ikke den eneste som har det sånn! skjønner deg veldig godt!

Masse klemmer til deg!

Tusen takk for svar.

Jeg tok det opp med fastlegen min før jul, etter å ha grua meg for det lenge. Det ble en kjempenedtur, han tok meg absolutt ikke på alvor, gjorde nesten narr av å bekymre seg etter "bare litt over ett års prøving" og sa at hvis jeg tenkte mye på det kunne jeg bare avfinne meg med at jeg aldri kom til å bli gravid. Tok litt tid å komme seg etter det der...

Så har jeg etter mye om og men endelig fått bytta fastlege, fant heldigvis en kvinnelig lege, men jeg veit ikke noe om henne da. Mannen min maser og maser på at jeg skal bestille time, men jeg gruer meg så sinnsykt!! Hvis jeg får samme behandling igjen veit jeg seriøst ikke hva jeg gjør...

Så tåpelig oppførsel av en lege! Du gjorde rett i å bytte,det er helt sikkert!

Vet ikke hvor du bor henne,men om du tør å fortelle det her inne,så er vi mange som er veldig fornøyde med våre leger,og kan anbefale deg noen som er flinke på området barnløshet!

Grua meg veldig jeg også,men da jeg først hadde sluppet katta ut av sekken,så var jeg utrolig glad og letta!

Annonse

Jeg kan forstå at du føler deg misslykka. I vårt samfunn stilles det mange og ganske store krav til oss. I tillegg til å være vakre, smarte, vellykka skal vi være ultrafruktbare. Sukk, det triste med sånne uoppnålige krav er at det skaper en følelse av misslykkethet hos oss, kanskje særlig hos oss jenter. Vi måler oss ofte med andres sterke sider og det blir en urettferdig kamp. Se på deg selv og finn dine sterke sider, du er flott i kraft av deg selv.

Men nå skriver jeg meg helt bort.... Den legen du var hos var en dust. Uansett skal han møte deg med empati og forståelse, IKKE trykke deg ned! Han gjorde en dårlig jobb og det er bra du bytta lege. Dessverre møter vi mange i livet vårt som møter oss "feil". Din utfordring blir å plassere misslykketheten hos den legen din (eller andre som gjør sånne feil mot deg) Det handler ikke om deg!Du er ikke misslykka!

Jeg ønsker deg lykke til. Stå på krava, forklar for den nye legen din hvor fortvilet du er, det gir muligheten for at hun skal kunne sette seg inn i din situasjon og kunne hjelpe deg slik du trenger det.

Vi er mange som strever, men det er håp. Mange slitere har fått det til før oss!

Stor klem

Må jo bare si at jeg har det på akkurat samme måten.. Alle sier at man bare skal slappe av, men jeg klarer ikke! Jeg tenker jo at det skal gå før eller senere, men jeg har så mye stress i livet at jeg vet ikke når jeg skal klare å slappe av..

Du burde jo klage inn denne legen til Helse- og Sosialombudet, det går ikke an å oppføre seg sånn!! Verste jg har hørt! Men det kan være bedre å gå til en privatlege, hvis du bor i/ved Oslo anbefaler jg Smestadgyn. , de er kjempeflinke. Jeg var der, og det var en stor lettelse å vite at alt ihvertfall er som d skal være..

Ønsker deg ihvertfall masse lykke til, det skal nok bli mage på oss også! det er ihvertfall godt å vite at man ikke er alene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...