Gå til innhold

Dere som går på metformin...jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har fått en ny bivirkning tror jeg og er litt bekymret. Siden jeg begynte på de har jeg hatt lettere for å få vondt i beina når jeg står eller går mye, og også når jeg drakk alkohol. Men i det siste har jeg hatt konstant smerter i høyre skinn legg. Og det ser ikke ut til å gå vekk. Lurer på om det er melkesyre siden metformin kan øke den produksjonen. Er det noe jeg kan ta for å bli kvitt melkesyre, noe jeg kan teste ut? Har noen opplevd det samme?

Fortsetter under...

Hei

Jeg går på metformin, og har også vondt i leggene, har aldri tenkt over at det kan være pga metforminen...Har vært litt små bekymret, det er jo også veldig ubehagelig....

Jeg ta og gjerne mot råd om hvorfor det er slik.....

Takk for svar Emilia!

hos meg har det kommet siste uken spesielt, og nå gjør det skikkelig vondt. Før så var det bare litt. Er nok den økte melkesyre produksjonen, eller en mangel på noe. Søkte på internet på "leg cramps metformin" og fikk da opp at det kan skyldes enten potassium mangel, magnesium mangel eller kalsium mangel...hmm... og ei på et amerikansk forum svarte meg at hun haddedet også, men fikk det bort ved å drikke 1 glass appelsinjuice om morgenen. Ser ut som om mange har denne plagen, men ikke funnet ett ordentelig svar...

hmmm...jeg har hatt vondty fremme på leggen når jeg jogger eller går fort. Har trodd at dette skyltes at jeg gikk på asfalt eller var dårlig trent!!

Har gått på metformin i ca. 2 år, og har ikke dette så mye. Er lenge siden sist jeg hadde vondt.

er det noe vi kan gjøre for å få det bort? Har aldri tenkt at det kan ha noe med tbl å gjøre...!!

Leste i en artikkel jeg selvfølgelig ikke finner igjen at pasienter med insulinresistens /pcos var anbefalt å ta tilskudd av magnesium og kalsium,i forbindelse med bruk av glucopage(metformin).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...