Gå til innhold

barbering... og solarium, ehhh..

Anbefalte innlegg

Siden jeg lurer på to ting skriver jeg spørsmålene i samme innlegg bare...

Først dette med barbering nedentil- jeg har til nå ikke barbert meg fordi jeg leste at sjansene for å få infeksjoner og diverse andre plager økte betraktelig spesielt når man er gravid. Men jeg føler meg skikkelig ulekker alså!! Er det noen som har erfaring med at det ikke er så farlig likevel? Synes ofte det er så mye skremselspropaganda der ute også...

Og så til solariumsspørsmålet: Er dette farlig for babyen?? Jeg vet jeg lettere kan få pigmentflekker og slikt, men nå tenker jeg på babyen. Anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7977830-barbering-og-solarium-ehhh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette med større risk for å få infeksjoner som sopp o.l er tilfelle. Mye på grunn av endra mijø i skjeden og sånn. Likevel barberer jeg meg fremdeles nedentil. Ikke like glatt ved skjeden og sånn, men stusser litt og fjerner overflødig hår utenfor kanten liksom;) Det tror jeg ikke gjør noe, men fjerner man alt er det lettere å få disse infeksjonene... Trange string truser/olabukser, såpe og andre ting er like lite lurt. Ligg naken om natta og luft utstyret;)

Ang solarium; Tror ikke det er farlig. Man kan ikke bli helt gal heller.. Det er da mange som soler seg som bare det ute om sommeren, med store mager..

Eneste er at det etterhvert blir ubehagelig å ligge så flatt som man gjør i soarium, og man kan besvime, når livmora begynner å bli tung.

Også kan det bli ubehagelig varmt og lyst for den lille tassen. Legge et klede over magen da vel, og pass på at du ikke blir for het;)

Lykke til;)

solarium har jeg ingen erfaring eller kunnskap om..

når det gjelder barbering:

min erfaring er at soppinfeksjoner helst kommer om sommeren - bading i vann og bli gående fuktig lenge kanskje?

jeg barberer meg delvis med gjevne mellomrom (ikke så ofte og nøye som før). er heller mer sparsom med såpe. har ikke hatt soppinfeksjon siden i sommer og er blitt litt modig ja...

synes d er mye skremselspropaganda der ute ja,,, det er så mye nei-nei og fy-fy at jeg ikke har evner til å huske på alt...

Det med solarium: tror ikke det er farlig, bare ha på vifta hele tiden. Har gjort det selv, jeg og ble veldig fort brun:)))

Lyset skal ikke plage bebien, det er minimalt med lys som kommer igjennom den tykke livmorveggen.

Ellers er jeg selv relativt uflidd der nede om dagen...begynner å bli vanskelig å komme til også, så jeg lar det stå til, jeg:) Litt uvant og ekkelt, men skal være flink til å barbere når ungen er pluppet ut:)

Har hørt at det med solarium er skadelig for barnet, strålingen. Føler meg udelikat og blek nå på vinteren, men går ikke solarium fordi jeg har hørt at det kan skade. Har ikke hørt andre grunner enn strålingen, og etterhvert lyset selvsagt.

Når det gjelder barbering, har jeg ikke hørt at det er farlig. Barberer meg jeg iallefall.

Tok sol i dag jeg =) Jeg tror ikke det er skadelig hvis man tar visse forhåndsregler. Jeg beholder både truse og bh på, sola jeg besøkte er nymotens og blir ikke varm, i tillegg er det vifte der. Jeg tok bare 10 minutter nå første gangen for å starte forsiktig. Når jeg nå etterhvert får stor mage slik at trusa ikke dekker over den, skal jeg legge et håndkle eller en jumper over den. Jeg tar sol fordi jeg er blek og gusten i huden, og har fått kviser på bryst og rygg, litt i ansiktet også, men ikke like mye som på kroppen. Merkelig egentlig...

Når det gjelder barbering nedentil skjønner jeg ikke poenget med å gjøre det! Hva er så sexy med bar mus? Er småjenteting det, ikke noe for voksne damer. Jeg skraper vekk det som tyter ut fra trusa, dvs bikinilinjen, ellers så lar jeg dusken være. Har prøvd intimbarbering flere ganger altså, men tenker nå bare at det var utrooolig teit. Blir jo stygge nupper der uansett.. ikke sexy i det hele tatt..

Leste forøvrig forleden at nå er det trendy MED dusk. Intimbarbering er UTE =) Menn tenner mer på dusker fordi det gir næring til fantasien med skjulte ting... Dessuten kan en mann lett føle seg pedofil dersom musa minner om jentemus.. Tenk på det dere ;-)

Annonse

Barbering er absolut ikke farlig!!! Gjorde d annen hver dag med forrige mann og gjør akkurat d samme nå!! Og til deg som mente at dusk er kult=jo gjerne når du er over 40,men ikke snakk om at vi på 23 går med svær dusk!!! NO WAY!!!

solarium er heller ikke farlig,emeste er at du kan få piggment flekker,men d kan du få av og sole deg i sola ute oxo til sommeren!

Jeg skal til egypt til helga og j skal smøre meg godt inn med solkrem på magen!! ;)

UV-strålene kommer da ikke inn til barnet!!

Og på dokumentaren "I mors mage" sier de at selv sterkt sollys ikke er mye synlig for barnet...

Varmen er vel heller det jeg har tenkt på når jeg har ligget og sola meg i solarium, men med vifte går det så bra, så...mener jeg da:)

Barberer ikke hele hønemor:) Det er ikke pent, nei!! Men klippe hekken i ny og ne er ikke dumt;) Haha!! Morsom nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...