Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å blø da jeg var gravid i 6. uke. Det ble mange undersøkelser, og to uker etter jeg først begynte å blø konkluderte legen med at embryoet var dødt. Jeg fikk velge mellom vanlig utskrapning på sykehuset eller "hjemme- utskrapning" der man selv putter fire tabletter opp i livmoren, - og alt skal komme ut av seg selv. Jeg valgte det siste. Fikk beskjed om at jeg ikke skulle komme tilbake til ultralyd for å se at alt var iorden etterpå, men ta en graviditetstest etter 4-5 uker for å se at den var negativ. (Det tar så lang tid før HCG hormonene er helt ute av kroppen).

Lurte på om det var noen andre som hadde gjort det samme og om hvordan dere opplevde dette?

Jeg blødde ikke spesiellt mye etter å ha tatt disse tablettene. Det var heller ikke spesielle sterke smerter (bare litt kraftige mens-smerter). Lurer på om alt virkelig er kommet ut? Det er ennå et par uker igjen til en graviditetstest kan vise meg det riktige resultatetet. Forferdelig å gå slik å vente!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7977720-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg..

Vet det er utrolig forferdelig å vente på at kroppen liksom skal gjøre seg klar for evt. ny befruktning.

Jeg mistet i SA for snart 2 år siden. Jeg var da i 12. uke, og fikk skikkelige smerter (ble etterpå fortalt at det var veer jeg hadde hatt). Jeg blødde mer og mer, og til slutt kjente jeg "klumpen" komme ut. Etter det blødde jeg mindre og mindre igjen. Jeg reiste på legevakta og fikk innvendig ul. De tok etterpå en utskrapning for å være sikker på at alt skulle være ute. Jeg fikk da beskjed om ikke å ha samleie på minst 14 dager.

Ingen sa til meg om hvor lenge hcg skulle være i kroppen, men rundt den tiden jeg hadde SA forsvant også kjæresten min... Han ville ikke ha flere barn var kommentaren hans. Så jeg følte vel heller ingen behov for å sjekke med G-test i etterkant.

De tablettene du fikk, tror jeg er de samme man tar dersom man velger å ta abort før fristen er ute. Hva tablettene inneholder, og hvorfor man da ikke får så vondt, er nok kanskje fordi man er såpass kort på vei, og siden de konstaterte at nurket var dødt, så var dette kanskje bare en fremskynding av hva som ville skjedd dersom du hadde gått noen dager til og latt naturen gjøre det på sin egen måte.

Men kom det ut morkake og fostersekk hos deg etter at du hadde tatt disse pillene?

Svar dersom du ønsker.

Klem fra...

Hei! Og tusen takk for svar! Det var synd å høre at du også har mistet. I 12. uke har man jo forberedt og gledet seg en god stund også! Prøver du igjen nå da? Har du flere barn?

Du spør om det kom ut morkake og fostersekk etter jeg tok disse pillene. Det er det jeg er så usikker på! Legen kom fram til at nurket døde allerede mellom 5. og 6. uke. Det er jo da veldig lite og jeg vet ikke om det ville vært så veldig synlig når det kom ut. Jeg merket meg en del "grums" og koagulert blod. I tillegg kom det ut et par større klumper ca. 1,5 døgn etter. Disse klumpene lurer jeg på om var to av tablettene med mye grums festet til seg. (Uff, her ble det en del ekle detaljer, men....).

Jeg må nok bare være tålmodig å vente med å ta G-test. Likevel synes jeg det er rart at man ikke skal tilbake til UL for en sjekk.

Hei du.

Så trist at det gikk galt for deg:-(

Har mistet 2 ganger selv,den første var jeg bare 5 dager over ikm,så da kom det mest bare blod og norn få rester fra det som skulle vært fostersekken. Jeg gikk aldri til lege,og siden mensen kom som normalt måneden etterpå,så hadde nok kroppen ordna opp selv.

Sist gang det gikk galt var jeg i uke 11,men fikk beskjed om at den antagelig hadde vært død i 4-5 uker allerede(altså hadde jeg en MA) Jeg fant det ut da jeg begynte å blø litt,og før jeg rakk å få utskrapning,så kom alt ut av seg selv(natta før jeg skulle til sykehuset) Den kom veldig mye blod,og jeg tror de klumpene som kom ut var ganske store,det føltes iallfall sånn. Fostersekken kom dagen etterpå,og den var vel ca 7 cm bred,sånn are for at du skal kunne "sammenligne" størrelsen mtp på fosterets alder(mitt var da ikke i uke 11,men antagelig i uke 5-6) Jeg hadde innvendig UL etterpå(istedefor utskrapning) og alt var da kommet ut,minus noe slim,bare. Slutta å blø helt etter halvannen uke ca.

Sorry for detaljene og alt det der,men skrev det bare sånn at du skal kunne sammenlugne med det som kom ut av deg.

Jeg synes du skulle be om en innvendig UL for å sjekke at alt er kommet ut, jeg.

Håper det ikke er så lenge til det klaffer igjen!

Masse trøsteklemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...