Gå til innhold

Hei alle som har mistet en tvilling, eller hatt tidlig SA. hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å små blø i uke 5 og dro på innvendig ul for å sjekke om det var noe foster igjen. Der fikk jeg beskjed om at det kunne være alt for tidlig å se noe.. hun så og fant ikke noe! Jeg dro hjem og begynte å blø mere dagen etter med litt klumper.. blør litt enda! Da tenkte jeg at løpet var kjørt,men så har jeg fortsatt veldig mye murringer i magen og har hatt noen mens smerter! Så begynte jeg å tenke på om det kunne være en igjen! Er veldig disponibel for tvillinger siden mammma,mormor og oldemor er tvilling.. De venter at jeg skal få tvilling på mitt andre svangerskap,noe dette var! Dere som har mistet en tvilling tidlig,ble symtomene noe svakere etter den ene ble borte? Hadde veldig vondt i den ene puppen før jeg mistet,og følte meg veldig gravid.. er det vanlig å miste symtomene litt når man mister en? Og dere som mistet den ene dere hadde, hadde dere mye murringer mens dere blødde? Blir veldig takknemlig hvis noen kan fortelle meg sin historie... blir gal av å lure... Har fortsatt positive tester..

Mest sansynlig er vel løpet kjørt!

Fortsetter under...

Jeg lurer også på det samme, jeg har satt inn to egg via prøverør og har blødd siden onsdag og det var mye fra fredag til i dag søndag men også litt klumper osv.

Har tatt 6 positive tester men lurer da på om det kun er en spire igjen og den andre har sluppet????

hmmm ikke lett dette her.. og det er jo altfor tidlig å se på u.l men får ta blodprøve igjen i morgen er vel eneste mulighet...

Lykke til du også!!

Testene vil være positive en god stund etter en eventuell abort - det tar litt tid før graviditetshormonene er ute av kroppen.

Jeg hadde mensmurringer da jeg mistet i uke 8- men det er veldig individuelt hvordan det kjennes. Håper du ikke har mistet, og at du kan gå tilbake til UL om ca. en uke og få svar!

Jeg var gravid med tvillinger... for litt over 10 år siden uff som tiden går:-) mistet den ene og bar den andre helt frem og i dag er hun en sunn fin god jente på 10 år. Fikk beskjed om at det er ganske vanlig.. hvis jeg ikke husker helt feil var eg vel ca 7-8 uker på vei da jeg mistet... Krysser fingrene for deg:-)

heia...æ mista dn ene tvillingen for 5 år sia.d starta md voldsomme smerter i magen.og etter ca 15 min fikk æ en kjempe blødning.æ stod i en butikk da d skjedde.æ blei geleida inn i et prøverom.der kom fosteret ut.da æ kom på sykehuset,måtte æ ligge å vente på legen i 6 1/2 time,før at han kunne se på mæ.han sa at æ hadde et foster igjen i magen.når man e gravid md tvillinga og en av di blir syk i magen e d som oftes gutten som faller bort sa legen.guttene e di svakeste...........l

Tusen takk for svar alle sammen..

ble ikke veldig mye klokere,men må vel bare lure litt til..

men dere to som mistet en,blødde dere mye med klumper og hvor lenge evnt? Mstet dere litt symtomer? Skjønner at det kan være litt for lenge siden til å huske slike detaljer,men prøver meg fordet:)

Hvis det er flere her som har en historie de kan fortelle,sluker jeg den til meg.. haha.. Man blir litt små rar av dette.. Har prøvd så lenge og endelig satt den,også borte igjen.. uff nei,,jeg håper litt til:)

Håper du også har en igjen tullemor 1.. Lykke til:)

Annonse

Dersom du drar til legen så tar de blodprøve og måler (nå husker jeg ikke hva det heter), men det er iallefall det hormonet du utskiller når du er gravid. Når du tar flere prøver med noen dagers mellomrom kan de se om det er stigende eller synkende.

Jeg var innom tre ganger når jeg hadde en SA i oktober for å være sikker på at alt var "ok".

jeg mistet i oktober. alle mine symptomer forsvant etter 2-3 dager...jeg blødde i 4 dager etterpå. hos meg kom hele fosteret ut på en gang med fostersekk og det hele og hadde ingenting vondt etter det. siden du har hatt en sa så er det lurt å dra til ul for å sjekke at alt er kommet ut...og viss det er en tvilling igjen så kan de kansje se hjertet,viss de ikke kan se hjertet men ett embroy (eller hva det nå heter) der så si du vil vente noen dager for å se om det kommer ett hjerte...for viss det er rester vil de jo ta utskraping.

hvet hvordan du har det, det er vondt i en slik situasjon.

sender masse trøsteklemmer til dere, håper du har noen å snakke med om dette, mann eller en god venn eller familie...det er vondt å bære på det alene.

lykke til videre, håper det er en liten kjemper inni deg =)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...