Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Flere som har denne betegnelse! Hvordan går det? Er dere sykemeldt osv? Jeg er gravid for 3 gang. En fødsel uke 28 pga vannavgang. 2 MA. Nå har jeg hatt hyppige blødninger og føler meg sliten og lei. Kommer ikke til å prøve flere ganger uansett men håper det går bra nå. Har hatt to UL ellers ingen extra oppfølging. Er ikke sykemeldt foreløpig.
lite jentenurk Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Da tror jeg at jeg ville ha sykemeldt meg
SOMMER :) Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Ja jeg har det. Jeg er ca 15 uker på vei og har vært sykemeldt siden nyttår. Må være sykemeldt resten av svangerskapet. Det har legen på sykehuset bestemt. Tror nok jeg ville kontaktet lege og bedt om sykemelding. Bør jo få ekstra oppfølgning syns jeg. Jeg har betegnelsen høyrisiko svangerskap pga høyt blodtrykk.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Jepp, jeg har diabetes og høyt blodtrykk.. Har vært sykemeldt siden slutten av oktober, husker ikke hvor langt jeg var da, men er i dag 22+0. Det er viktig at man lytter til kroppens signaler når man har hatt problemer før, slik at man ikke utsetter seg for fare. Sier kroppen at du er sliten, er det på tide å trappe ned..
trollet66 Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 etter MA, Bo og SA samt mye blødninger i dette svangerskapet, har jeg vært sykmeldt siden før jul. Kommer til å fortsette i aktiv sykmelding frem til termin i august
Annie Bailey Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har diabetes og får veldig tett oppfølging. Er til lege eller jordmord eller ett eller annet nesten hver uke. Får tettere oppfølging denne gang enn sist også. (har faktisk hatt 12 forskjellige kontroller allerede) og er nå kommet til 15+3. Egentlig helt villt. Har til nå hatt 2 UL og skal ha den vanlige om noen uker. Fra uke 22 får jeg UL annenhver uke i noen uker så blir det nok hver uke. Dette i tillegg til at jeg blir fulgt opp av diabeteslege og jordmor. Er også sykemeldt ja, og kommer til å være det resten av svangerskapet. Tror det kommer til å bli lange mnd'er.
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har det... Er 16+1 i dag, og har ikke vært i jobb i det hele tatt under svangerskapet. Har to kroniske sykdommer som blir påvirket av svangerskapet, 2 SA og 1 MA, vært igjennom prøverør og har høyt blodtrykk! Har alle kontrollene mine på Riksen og er veldig fornøyd så langt )
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 Ja, har diabetes 1. Går til kontroll på sykehus et par ganger i mnd og skal snart henvises til riksen og gå til kontroller der. Må føde der også pga diabetesen. Det er jo flott at de følger opp så mye som de gjør, men jeg synes det er litt pes også. Har veldig god blodsukkekontroll og så lenge man har det er det jo egentlig ikke større risiko en et vanlig svangerskap. Men er glad de følger så godt med på babyen da! Har hatt 3ul til nå er i uke 25 og skal om ha neste ul i uke 27. Jeg er ikke sykemeldt.
MammaiLarvik Skrevet 28. januar 2007 #9 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har diabetes 1 og får tett oppfølging. Har hatt et problemfritt svangerskap hittil, er i uke 28 nå. Er til dia-kontroll ca hver 14 dag og UL ca en gang pr mnd. Er ikke sykemeldt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Jeg går til kontroll på sykehuset 1 gang i måneden og til legen 1 gang i måneden. Det vil da si at jeg går til kontroller hver 14. dag........ Slitsomt, men betryggende. Har en mage/tarmidelse og må gå på høydose medisiner som egentlig ikke skal tas i forbindelse med svangerskap. Jeg venter på å få innvilget uføretrygd. Synes du skal sykemelde deg og snakke med legen din slik at han kan få deg inn til kontroller på sykehuset i tillegg til kontrollene hos fastlege.........
Alba44 Skrevet 28. januar 2007 #11 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har risikosvangerskap pga høyt blodtrykk. Har første time på sykehuset til uka, så får høre hva de vil jeg skal gjøre ang. jobb. Er i 15. uke og har jobbet fullt hele tiden.
Lone35 =0) Skrevet 28. januar 2007 #12 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har epilepsi og tar medisiner for dette. Blir derfor fulgt ekstra nøye. I tillegg fikk jeg vannlekkasje i 19.uke og ble innlagt på sykehuset. Nå er jeg sykemeldt pga lekkasjen. Skal holde meg rolig uten sprell og strekk og bøy, minst et par uker til. Vanskelig å gå tilbake til jobb hvor man jobber med små barn, ihvertfall enda.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #13 Skrevet 28. januar 2007 Ja, jeg ville nok også sykmeldt meg. Spesielt med tanke på tidlig vannavgang tidligere. Viktig ta det med ro når man har det sånn! Jeg har hatt tidlig vannavgang begge gangene og har fått beskjed om å ta det heeelt piano. Ble sykmeldt uke 20.
Lykkeliten og jeg Skrevet 29. januar 2007 #14 Skrevet 29. januar 2007 kan man merke at man har høyt blodtrykk? Evt hvordan da?
moly Skrevet 29. januar 2007 #16 Skrevet 29. januar 2007 Eg ville absolutt sjukemeldt meg ja. Høyrest ut som om da kan vera lurt å ta da litt med ro. Synst da e rart at du ikkje får ekstra oppfølging. Ville tatt da opp med legen!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå