Gå til innhold

Vogn med fjæring? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp i barnevognjungelen. Jeg leter etter en lett duo-vogn, helst med tre hjul (men ikke absolutt krav) men som har god fjæring, dette er hovedkravet mitt. Vognen må også ha vendbar innsats. Noen som har noen tips? Jeg var på Barnas hus i går, men var litt skuffet over utvalget og hvor stive alle vognene (EW, TFK, Quinny, Jane, Teutonia) var... er det bare jeg som er opptatt av dette med fjæring forrtesten? Og er det egentlig ikke nødvendig eller, siden ingen av disse nye vognene har det? Mange spørsmål, men tar gjerne i mot tips!!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes egentlig at fjæring er oppskrytt..! Vogner som Simo og Brio som har veldig mye fjæring er ekstremt tunge å manøvrere pga dette, vanskelige å vippe opp fortauskanter f.eks... Jeg har hatt flere Teutonia-vogner og valgte den igjen denne gangen omtrent utelukkende pga behagelig fjæring, ikke for mye, ikke for lite... Quinny-vognene takler jeg ikke, synes de er billig skrap, så den ville jeg ikke gått for...

Jeg ville nok sett på Emmaljunga og Brio, dette er vogner med masse fjæring, men som du også kan få lette og håndterlige vogner, ikke bare disse kjempesvære drågene..! :-)

Skrevet

Enig, teutonia mistral har god fjæring, akkurat passe.

Skrevet

ser at du nevner TFK med vendbar innsats, det er den som heter Pro3, vil bare si at sportsdelen (innsatsen) her er mindre enn baggen og det blir helt meningsløst å bytte til sportsvogndelen når barnet vokser ut av baggen. helt merkelig, men sant.....

Skrevet

Jeg er veldig glad for at min simo urban kombi har så god fjæring og kunne ikke tenke meg stivere vogn til nyfødt.

Når ungen blir rundt året derimot har det ikke like stor betydning og en god sportstrille, f.eks. EW classic, kan overta som hovedvogn.

Skrevet

sjekk bebe confort sine!

du finner de på nett: www.babykos.no

Annonse

Skrevet

Altså når det gjelder fjæring så er det jo litt viktig å tenke på ett par ting. Hvis man velger en vogn, som for eksempel en Simo eller en Brio og lignende, og man tar seg en tur ut i marka eller skog, så blir lille stakkars baby "slengt" fram og tilbake,ville ikke si at barnet blir slengt, det er litt ekstremt å si, men det blir volsomme bevegelse inni den lille bagen altså, det blir en sinnsykt vuggetur side til side og opp og ned. Tror ikke barnet ligger så godt da. Men altså dette er jo smak og behag. Ja barnet liker jo å bli vugget og at det er bevegelse, dette roer barnet, men tenk litt før du drar på langtur med en baby med en vogn med mye fjæring. Kanskje du tror at det blir mere behagelig for barnet siden barnet ikke vil kjenne de harde slagene, men sånn er det ikke alltid!!

Skrevet

Kjenner ei som skryter av sin Basson på akkurat det området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...