Gå til innhold

STREKKMERKER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid trodd at man fikk strekkmerker fordi man vokser og strekker huden raskt.

Leste et sted at det er hormonene som avgjør om man får merker eller ikke.

hva trur du???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er nok i hovedsak hormoner..men mye vann i kroppen kan visstnok også gi strekkmerker..

Skrevet

Jeg merket ihvertfall at hunden sprakk sist. Det var skikkelig ubehagelig. Smørte med krem. Er egentlig ikke så redd for de strekkmerkene. Viser aldri fram magen min likevell. Men kremen lindret ihvertfall smertene når hunden strekte seg...

Skrevet

Jeg har alltid hørt at man må smøre seg mye med fuktighetskrem......

Men jeg tror egentlig at man ikke kan forutse om man får strekkmerker eller ikke. Og jeg tror ikke man kan forebygge det på noevis.

jeg tror det er individuelt fra hudtype til hudtype...

Skrevet

strekkmerker er hormonelt og ofte arvelig. Å smøre seg hjelper ikke, for det er underhuden som sprekker. Jeg kjenner lubne folk med nok av hud å ta av som har fått masse strekkmerker, og jeg kjenner syltynne med altfor lite hud som ikke har fått strekkmerker. Det har hvertfall ikke noe med om man er tynn eller tykk.

Min mor fikk ikke strekkmerker, jeg og søstern fikk heller ikke. Har aldri smørt meg på magen.

Skrevet

Jeg har aldri fått et eneste strekkmerke, og jeg har væer stoooor! Det er mye genetikk tror jeg, mamma fikk det heller ikke. Første gang var jeg veldig redd for strekkmerker og smurte meg med Spenol hver eneste dag, andre gang hadde jeg ikke tid til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...