Gå til innhold

Svangerskapskløe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør som en gal på lår, legger og føtter... Har gjort det i noen uker nå, og jeg har gjort de tiltak jeg kommer på. Byttet vaskepulver, skiftet sengtøy osv. Så jeg lurer rett og slett på om jeg har fått det som kalles svangerskapskløe? Er det noen andre og som har det, eller som kan noe om det? Det er en måned til neste legekontroll, så kanskje noen her vet om noe jeg kan smøre seg med eller annet kjerringråd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen om å bruke hvitvask. Så jeg smører meg inn med det, hjelper virkelig. Selges på apoteket.

Skrevet

Det kan være svangerskapskløe ja, særlig hvis du klør under føttene og inni håndflatene, det er ganske spesielt for svangerskapskløen. Da skal du i tilfelle ha noen ekstra blodprøver etterhvert. Det kan nemlig gi nedsatt leverfunksjon og gallesyre i blodet (hos deg) og det kan bli farlig for den lille etter uke 30.

Jeg tar denne blodprøven på hver kontroll nå, etter uke 30 gir de beskjed til sykehuset og tar blodprøven oftere. Gir den utslag på nedsatt leverfunksjon blir jeg lagt inn så de får fulgt babyen hele tiden, da må den kanskje ut før tiden. Men mest sannsynlig skjer det ingenting, bare godt å vite at de er klar over at i noen ganske få tilfeller kan det gå galt og derfor sjekker meg litt ekstra opp.

Jeg har fått noen tabletter av legen min som hjelper litt, tar liksom toppen av isfjellet så jeg sovner om kvelden..

Lykke til til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...