Gå til innhold

Jeg VIL ha keisersnitt!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en svært traumatisk fødsel for seks år siden (ungen strøk nesten med og jeg revnet all the way, blant annet). Den er forsåvidt ferdig bearbeidet, men denne gang SKAL jeg ha keisersnitt. Jeg vet imidlertid at de helst vil at man skal føde på vanlig måte, og at det kan komme til å bli mange diskusjoner ang evt keisersnitt. Blant annet med argumenter som at "det er ikke sikkert det vil skje igjen" osv.

Poenget er at jeg trenger å VITE helt sikkert at jeg får keisersnitt. Hvis de ikke kan love det, må jeg vurdere andre muligheter, om så reise til utlandet el.l.

Er det noen som har klart å få en slik "garanti"? Hva sier man, hvem snakker man med? Må man hulke og skrike og forklare seg opp og ned eller kan det tenkes at de vil respektere at man føler som man gjør uten at man må forklare seg opp og ned i mente?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7976628-jeg-vil-ha-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare litt nyskjerrig, fikk du vite hvorfor det gikk som det gikk?

Vet at det er noen som er for smal over hofta som bare må ha keisersnitt.

Når jeg fikk min første brukte jeg lang tid og jeg kunne bare ligge på den ene siden de 4 siste timene for hvis ikke gikk hjertelyden til sønn min ned. De hadde gjort klar til keisersnitt og forberett meg på at det var den veien å gå om han ikke kom ut snart. Jordmoren klippet meg når han var på tur ut så jeg ikke skulle revne så mye.

Jeg imotsetning til deg vil ikke ha keisersnitt, pga at man kommer seg fortere og det å kunne føde sitt barn helt naturlig. Men hver om sitt.

Det som er hovedsaken er at vi gikk gjennom hele min fødsel etterpå og hun forklarte meg hva som kan ha skjedd gjennom hele fødselen.

Det jeg satt igjen med etterpå var at det var pga at det var min første. Kan ikke tenke meg at det skjer.

når alt dette er sakt, må jeg si at jeg skjønner absolutt om du vil ha keisersnitt. Det å få et barn skal ikke være traumatisk men noe flott. Jeg håper du får keisersnitt, så du slipper å grue deg!

men har ingen ide hvordan, du må vel bare si hvordan du har det!

har du det bra har ungen det bra!

Lykke til.

Jeg skjønner godt at du ønsker keisersnitt etter en sånn opplevelse! Vi mistet jenta vår etter en hard fødsel som endte i katastrofesnitt etter klipp, tang og vakum. Det er ingen som prøver å overtale meg til å føde normalt denne gangen. Heller motsatt, de anbefaler ks pga. gjentakelsesrisiko. Jenta vår kom med ansiktet opp...

Jeg håper du slipper å måtte krangle deg til ks, men at du møter en person som har empati. Hvis du møter på problemer så kan du jo si at du synes det er rart at leger og jordmødre tydeligvis ikke har problemer for å få innvilget ks. Blant legene tar nemlig 22% ks, 14% av jordmødrene gjør det samme. Så jeg personlig synes ingen har rett til å nekte deg ks. Det er ikke så farlig som de skal ha det til... De som sitter på kunnskapen er jo ikke redde for det :-)

Og det med at en kommer seg mye raskere etter en vaginal fødsel er nok sant i de tilfellene en fødsel går etter boka... Venninna mi hadde planlagt ks 21.12, hun var hjemme 24.12. Hun har også ei jente på snart 2 år hjemme. Hun har vært i toppform ihvertfall!

Lykke til da :-)

Mange årsaker til at det gikk som det gikk, men hovedessensen er at de ikke ville høre på meg og mine mistanker om ulike ting.

"Jeg imotsetning til deg vil ikke ha keisersnitt, pga at man kommer seg fortere og det å kunne føde sitt barn helt naturlig. Men hver om sitt."

Når du har mistet masse blod, er totalt utslitt og må legges i narkose og lappes sammen (femti sting) så bruker du vel så lang tid på å komme deg etter en "vanlig" fødsel som etter et ks.

skjønner deg godt. Jeg har også opplevd det samme. Jeg har revnet all the way med storoperasjon selv, og ungen holdt på å strøk med, men har nå valgt å føde på nytt. Den eneste grunnen til at jeg tør det er at jeg har brukt snart 4 år på å bearbeide det som hendte. Jeg har gått til psykolog hver uke siden og har self. slitt med sexlivet o.l i etterkant, men det er to ting som rir meg: 1. Jeg er så forbaska kjip og egoistisk og er fast bestemt på å gi meg selv en sjanse i å muligens greie å føde på en "normal måte", og 2. jeg vil at ungen skal fødes på normalt vis, siden det sies at det er det beste for ungen. Ikke missforstå meg, for jeg skjønner deg veeeeeeeeldig godt, og mener du SKAL ta keisersnitt, og det får du om du ber om det. Du har faktisk krav på der. Du bør ordne deg med fast jordmor, ei som vet alt om deg og som følger deg i alt som skal skje, og som vet din historie inn og ut!!!! Jeg fikk beskjed om at jeg kan få det. Jeg er også litt pingle når det gjelder epedrual så jeg kan ikke være helt frisk.......... det kan sikkert virke som om jeg motarbeider meg selv......men men........Lykke til i alle fall........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...