Gå til innhold

Laaang nattamming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her enn meg som opplever at nattammingen tar veldig lang tid? Etter maten er hun liksom lys våken og det tar tid å roe henne ned. (Selv om ammingen foregår i stillhet og i mørket). Ofte hun bæsjer på den tiden også, og da må man jo ut på badet og litt lys og vann og sånn, så da våkner hun enda mer. I natt tok det en time før hun sovnet igjen, men alt fra en halvtime til to timer er ganske vanlig. Vet dette er vanlig med nyfødte, men jenta mi er fire og en halv måned.. Og hun har vært sånn ca siden jul.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det også sånn i periode. Har fortsatt innimellom. Det er fordi Tassen er på eget rom nå. Blir noen turer fram og tilbake før han sovner igjen innimellom.

Skrevet

Takk for svaret. Dette har egentlig også foregått siden hun fikk eget rom.. Kan det hende hun føler seg utrygg? Kanskje det var for tidlig å legge henne på eget rom? Men jeg vet ikke om det er det, for har også prøvd å legge henne i vår seng sammen med oss etter nattmaten, men hun virker like våken da. Hvor lenge varte deres periode?

Skrevet

Dere kan jo ta med bleier og kluter og slikt inn på rommet hennes, og skifte bleie på henne der. Ved å bare ha på dempet belysning, kan dere da få nok lys til at dere ser nok, men samtidig ikke så sterkt at det vekker henne opp. Det gjør vi med lillegutt, når vi skal skifte bleie om natta. Da skifter vi på soverommet, med dempet belysning, for å vekke han minst mulig.

Skrevet

hvis vår er våken etter amming på natten legger vi han allikevel i sengen sin, slik vi gjør det når han legger seg for natte.

Han ligger ofte våken en stund før han sovner. Noen ganger prater han mens andre ganger gråter han (ikke hylgriner). Vi lar han da bare ligge. Blir det mye grining går vi inn med jevne mellomrom. Men med sutring lar vi han ligge, for ellers våkner han mer av at vi går inn til han.

Skrevet

Min datter er snart seks mnd og er lys våken etter pupp på natta. Det er fryktelig slitsomt, og jeg blir små sprø. Hun kan ikke legges i egen seng for da hyler hun storesøsteren ut av senga.(rommet ved siden av) Da er løsningen at vi må gå med henne,(bortskjemte barnet) til hun sovner. Jeg tenker at dette bare er begynnelsen, for jeg er klar for litt nattavvenning snart, og da blir vel våkennatta enda lenger....

Skrevet

vi hadde det også slik da klompen var mindre men det ble bedre jo eldre han ble. nå er han 6 mnd og det tar kanskje 20-30 minutt med amming og legge ham tilbake i sin seng men jeg ammer liggende så når han virker mett stapper jeg inn sutten så sover han :)

Skrevet

Jeg prøver iherdig på å få henne til ¨å ta smokken når puppen er tom, men det er ikke særlig populært. Jeg tror smokken hadde gjort vidunderlige ting her i huset, men nei... Kanskje jeg skal prøve med litt sukkervann på den ??

Skrevet

jeg ville først ha prøvd å stryke henne på kinnet, gni under bena og inni hendene hennes. dette er ting som påvirker sugerefleksen. prøv Nå har jeg ikke fått m meg hvor gammel hun er men kanskje med litt most banan på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...