Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har ikke blødd en dråpe, så jeg er ikke så engstelig for SA (lenger). Men tanken på MA slår meg hver gang jeg har vondt i magen, og det skremmer meg. Noen som vet statistikk på hvor mange aborter som er SA og hvor mange som er MA? Er SA mest vanlig? Hva står forkortelsen "MA" for? Er i min niende uke...
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 SA (spontanabort) er mest vanlig. MA står for Missed abortion, da vet ikke kroppen at fosteret dør, så man fortsetter å tro at man er gravid en stund til. Prøv å ikke bekymre deg så mye, det er nær opp til 99% sjanse for at alt går bra med fosteret når du har kommet så langt som til uke 9. De mest kritiske ukene er over og hjertet har begynt å slå. Når man leser på sidene her inne så kan man lett få et litt urealistisk bilde av hvor mange som aborterer, fordi det er mange her som har behov for å fortelle sin historie. Husk på at for de aller fleste som har blitt gravide så går alt bra og de føder et friskt barn etter 9 mnd.
Proline Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Tror SA er mye vanligere enn MA, men har ingen tall på det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 tror jeg leste en plass at maks 2 av 10 aborter er ma. var sikkert på babyverden. HAr vært ganske nervøs for det jeg og men trøster meg med at det er ganske sjeldent, og hver gang jeg har "vondt" i magen tar jeg det som et godt tegn, på at det er liv inni meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå