Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal ikke barn under 1 år ha kumelk? Har hørt det er pga de kan utvikle allergi / ikke gir like mye næring som mm/mme. Tenkte å lage fiskebollder i hvitsaus mårn å knø en bolle i litt saus med gulrøtter og potet til gutten min på 8 mnd. Bør jeg vente med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grunnen er at kumelk hemmer jernopptaket.

har dessverre ikke noe godt svar på spørsmål nr 2

Skrevet

Lag den hvitesausen av mme =) om du ammer, så får du jo kjøpt slike små ferdig bokser med mme.

Skrevet

Hei.. Jeg har gitt dattera mi fiskeboller med vanlig saus mange ganger!

Ingen ting skjedde med ho.. Ho likte det kjempe godt!!Ho har fått det siden ho var ca 6mnd.. (ikke hver dag da) :)

Skrevet

melkeallergi er den vanligste formen for allergi blant små barn og skyldes at mange spedbarn blir tidlig introdusert for kumelk. I kumelk finnes over 25 ulike proteiner som vi mennesker kan reagere på. Dersom barnet er arvelig disponert for allergi kan det derfor lønne seg å vente til barnet bikker året med å introdusere kumelk.

Håper dette svarer på spørsmålet ditt...

(Hilsen en allergiker)

Skrevet

Kanskje lurest å vente da, selv om det er ikke et fnugg melkeallergi i hverken min eller sambo sin familie:) Legger heller fiskebolla sammen med grønnsakene å varmer den der + en klatt mme. det var ikke dumt. Takk :)

Skrevet

Gutten min har fått fiskeboller i vanlig hvit saus 2 ganger nå,han er 8,5mnd. Ikke reagert på det :) Han syns det var kjempegodt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...