Gå til innhold

Svimmel. Bør jeg bekymre meg?


friskus

Anbefalte innlegg

Jeg er ny-gravid med nummer 3 (5 u. i dag) og er så svimmel! Føler innimellom at verden gynger. Dette har jeg ikke opplevd før. Er det normalt...? Forrige gang var jeg kvalm og hadde veldig ømme bryster. Ingen av delene denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var mye svimmel i mitt forrige svangerskap og legen sa at det er helt normalt. Denne gangen er jeg ikke noe særlig svimmel, men mer kvalm. Så bare ta det med ro du, ingen fare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antagelig fordi blodtrykket ditt er lavere for tiden. Det er ikke uvanlig i begynnelsen av svangerskapet. Har bare to råd som kan hjelpe litt. Det ene er å drikke rikelig. Det andre er å reise/bøye seg langsomt. Pleier å gå over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig svimmel, og jeg er 7+4. Fikk høre av legen at det er fordi blodtrykket mitt er mye lavere enn det normalt er, og at det ikke er farlig. Bare spis hyppig og til faste tider, og drikk mye vann, så går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slappe helt av - dette er VELDIG normalt, og står omtalt i div. svangerskapsbøker o.l. Kan komme av lavt blodtrykk, men også av at kroppen din produserer mer blod enn vanlig. Har hørt om andre helt ufarlige årsaker også, men husker ikke helt. Jeg var svimmel helt i starten, hadde følelsen av å befinne meg på et skipsdekk (såkalt nautisk svimmelhet). Andre igjen har mer karusellfølelse (gyratorisk svimmelhet). Det gikk over, men kan kjenne tendensen hvis jeg stresser eller har sovet lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...