*Mi tesorito* Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 1. Når begynte dere behandlingen? 2. Hvor ofte? 3. Hvordan ble nåler satt? 4. Hvor mage behandlinger fikk dere for modning og/eller for å stimulere til fødsel? 5. Når fødte dere? Og tilsist: Tror dere dette hadde mye/ lite effekt?? Når og hvordan merket dere effekten? Setter pris på maange svar, skal snart prøve dette selv:) Interessant og se hva de som har prøvd syntes!
cec26 Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Sist så begynnte jeg i uke 36, da tok jeg 3 behandlinger, det ble satt nåler i beina, 4 på hvert bein, 4 på hver hånd, to i ryggen, en i magen og en i hodet. Jeg har igjen begynt nå, første time var på fredag, skal på ny time på mandag... har termin 20 feb, så jeg er i uke 37... Han satt nåler på de samme stedene som sist... Har hatt masse kynnere i helgen... ( et godt tegn ) Sist så fødte jeg i uke 38... etter 3 behandlinger....
*Mi tesorito* Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2007 dytte.. vil gjerne høre mer jeg..
Mamma Mia ♂♂♀ Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Hei Jeg fikk 1.behandling i går (37 uker i morgen). Skal til ny behandling i morgen og så hver mandag og onsdag frem til termin. Jeg gikk 2 uker over termin forrige gang, så veldig spent på om det virker. Fikk tilbud om å delta gratis på dette - to jordmødre som skriver doktorgrad på effekten av akupunktur og det å føde til termin. I går fikk jeg to nåler i hvert bein. En i ankelen og en i leggen pluss en i hver underarm. Tror jeg skule få flere i morgen. Andre med erfaringer?
Frk. Vable Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Dette lurer jeg også på. Jeg gikk også to uker over termin sist og vil unngå det igjen. Noen som driver med dette i Bergen? Og bør man ringe i god tid i forveien? Er i uke 32 nå, men man begynner vel ikke før uke 36 eller noe?
Storebror til to :) Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Jeg ville også hatt en time i uke 37, men fikk beskjed av jordmor at hun ikke kunne sette før i uke 38 for det var for tidlig.... feigt at dere har fått så tidlig da. jeg har min første time i morgen og er da 38+4... jeg ville helst hatt babyen ute nå, men det var ikke bra å sette nåler før uke 38 for fødsel skulle ikke starte bare modnes og gå lettere... hmmm redd det er forskjellig syn på dette alt etter hvilken jordmor vi spør.... de har vell hver sin mening.. Var det vondt forresten...??? hehe
Lilah Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Hei. Jeg kopierte innlegget ditt, og la det inn på+ skravlesiden på Din baby. Der har jo alle født allerede, så kanskje fler som har svar der. Jeg lurer også siden jeg skal på min første tiem på torsdag. Er da 36 uker. http://www.dinbaby.com/forum/thread/8007613
Smilemia Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Jeg hadde min første time på fredag, var da 37+1. Hadde time igjen i går, mandag og skal tilbake på torsdag også. Hun satte en nål i den ene ankelen, to nåler på utsida av kneet (visstnok store punkter), to nåler i korsryggen, en nål rett under navlen, og en nål på hver hånd. Den ene på innsiden av håndleddet, den andre på et spesielt punkt mellom tommel og pekefinger, også et stort punkt, mye press. Det er ikke direkte vondt, men man merker at det presser på litt når hun stimulerer nåla. Har hatt en del kynnere siden behandlingene, men det har jeg egentlig hatt i mange uker uansett så tør ikke si at det er fra akupunkturen. Ellers så har jeg termin 17.feb så håper dette skal hjelpe meg til å føde rundt termin og jeg slipper lang overtid. Det er iallefall det jordmora har fortalt meg at forskning viser. Ikke at man nødvendigvis føder så mye før termin, men at flere føder på termin. I tillegg så har hun sagt at forskning viser at fødselene oftere blir litt kortere enn gjennomsnittet. Jeg synes det er litt gøy å prøve da. Har møtt ei som syntes det var veldig effektivt, men kjenner også ei som det ikke hadde noen virkning på, hun ble igangsatt 2 uker på overtid... Skader ikke å prøve er min holdning ;-)
Lilah Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 dytter. Gjerne fler svar, om noen har noe å si..
riho1 Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Jeg tok min første time idag, fikk nåler i venstre side av kroppen. ei i hodet , ei i magen, to i hånden den ene mellom tommel og pekefinger og tre i foten. Før hun satt nålene sjekket hun modningen av livmorhals. Der var det mye modning, men kunne ikke kjenne morsmunnen. Har vært veldig kraftløs og trøtt etterpå idag. Vet ikke om dette har noe med akupunkturen å gjøre. Skal ha ny time tirsdag. mvh
Brokade Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Hadde første behandling på termindagen igår, og skal tilbake til behandling på fredag. Nål ble satt i hodet, magen under navlen (som forøvring var vond pga vanskelig å komme gjennom huden), to i høyre arm, og to i hver fot. Merket ikke noe spesielt etterpå.. ble kanskje litt mer avslappet i muskulaturen. Har lite kynnere og føler meg lite "moden".
*Mi tesorito* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 31. januar 2007 Tusen takk for svar:) Skal bli spennende å prøve selv også! Jordmor sier vi kan begynne i uke 36, dvs neste uke. Gleder meg og HÅPER på bra effekt;)
storbil Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Hei Jeg prøvde det for 2 år siden, og skal ikke prøve det igjen. Fødselen startet på termin datoen, men den varte og rakk og ble helt grusom. den endte i haste ks. Det var min 4 fødsel og burde gått helt etter boken......(det vet man jo aldri da men.. ) Jeg hadde en samtale med jordmoren som var med under fødselen etterpå og hun hadde en teori om at kanskje på meg så virket det mot sin hjelp. At det stresset igang livmoren som da ikke var klar og dermed ikke klarte å gjøre jobben. Så denne gangen blir det ingen akupkt. Men håper virkelig at det hjelper på dere og at det har veldig god effekt. Lykke til :-)
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Jeg va å prøvde på tirsdag, er i uke 39, har ikke merka noenting jeg etter det, skal tilbake på fredag, håper på bedre effekt da Jeg fikk tre nåler i hvert bein og en i hver hånd, og de siste minuttene hadde han strøm på fire a nålene.. Har ikke helt troen på dette, men er jo verdt et forsøk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå