Gå til innhold

Hvordan kjenner jeg at fødselen starter?

nettepia

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vondt i magen i hele dag, men vet ikke om det er kynnere eller om jeg har mageknip eller noe. Har hatt kynnere før men har ikke hatt vondt når jeg har hatt de.. hvor får man vondt når du er igang? kan det være små smerter? hadde termin den 26 er 2 dager overtid nå... håper på svar!

Fortsetter under...

hei!

Det er svært individuellt hvordan en merker at fødselen er igang. Mine erfaringer er at slimproppen har gått. Etter det har murringen i magen, undersiden på magen, økt litt etter litt.. Vet ikke hvordan jeg "visste" MEN når riene kommer da bare vet du! Hadde ikke særlig vondt i starten, men likevel var det noe spesiellt med følelsen!

Håper at det gav litt trøst/svar.. vanskelig spørsmål, veldig individuellt!

Lykke til!!

*snø

fødslene mine har starta med at jeg ikke har fått sove, gikk på do i eninga, sterkere og aterkere kynnere etterhvert, og som gikk over til rier. Har lang åpningstid jeg da, så det er derfor . Blir inneslutta og uinteressert i omverden, og når riene er sterke nok er det bare dem du er konsentrert om.

Er det ditt første barn? Skjønner usikkerheten din, men du bør ringe jordmor og spørre uansett. De skal vite svar og trøste deg og følge deg opp uansett! LYKKE TIL!!!!!

takk for svaret. hjelper på. i går gikk en del av slimproppen min og i dag når jeg våknet hadde noe av vannet blandet med litt blod kommet i rusa. jeg ringte til føden og dro opp dit, da hadde jeg 1 cm åpning og svake rier. så dro jeg hjem og nå sitter jeg bare å venter på at riene skal bli sterkere så ska jeg opp på sykehuset igjen. det du forklarte stemmet veldig likt med det jeg opplever nå. takker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...