Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ser det er mange som er frustrert over ting som omhandler bhg/ansatte..og synes d er veldig trist at dere ikke tar d opp med de ansatte istedenfor og gå og irritere dere hele tiden,hvordan skal de vite om de gjør noe galt om ingen tar opp ting..hvis alt blir tatt opp på en ordentlig og konstruktiv måte,så tror jeg man kan få ordning på det meste..

jobber selv i bhg,på min avdeling er vi 3 ansatte på 23 unga. og ja det er slitsomt,veldig slitsomt..skulle og ønske at vi var flere ansatte og mindre unga,men d er ikke opp til meg og bestemme.. det er staten sitt bord.og nå når de må prøve og innfri sitt løfte om full barnehagedekning,så blir det nokk ikke bedre..

og mye sykdom er det og kommer det alltid og være i bhg..barn smitter barn smitter voksne,det går i en ond sirkel...det hadde jo hjulpet på at enkelte foreldre holdt barna sine hjemme når de er syke!

hadde lønna vært bedre så hadde nokk personalet vært mere stabilt, jeg overdriver ikke når jeg sier at enkelte ikke har "råd" til og jobbe i bhg! du tjener faktisk bedre på og sitte i kassa på rimi.

forøvrig så prøver vi og gjøre det beste ut av situasjonen,og hadde alle vist hvordan det er og jobbe i bhg så hadde d nokk vært litt forståelse for at regnklær ikke bestandig blir spylt av og hengt på plass.. for det er hundrevis av andre ting som også må gjøres i løpet av dagen,når du sammtidig har 23 barn som krever noe av deg hele tiden!

hos oss er godt foreldresammarbeid viktig,også for at barna skal trives..derfor er god kommunikasjon nøkkelordet.

så det jeg vil fram til er: prøv og ha litt forståelse. prøv og sett deg inn i hverdagen til de ansatte..kansje du blir overrasket! det kan være en mulighet og bli med på turer eller tilbringe en dag på ditt barns avdeling.

og er det noe du er missfornøyd med,ta det opp. det kan bare bli bedre :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7975475-en-oppfordring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig enig i mye av det du skriver. Men har også følt på kroppen hvordan det er å ikke nå frem i barnehagen og hvordan det er å ikke bli hørt.

Jeg har hatt veldig lyst til å gjøre noe for barnehagen, og kunne godt tenke meg å bruke en dag sammen med små og store for å i det minste hjelpe litt til i en travel hverdag. Men barnehagen er mitt barns arena, jeg kan ikke komme inn dit og delta uten videre. Da blir det krøll i systemet. Og er det noe toåringen trenger så er det system i hverdagen.

Så lenge personalet tar godt vare på barnet mitt og gir det trygghet og stell, så sier jeg lite på om klærene går hulter til bulter og regndressen ser ut til å komme fra jordens indre (kanskje jeg kommenterer at det er feil genser igjen, men alltid med et smil og stor forståelse for travle dager).

Men mener du virkelig å gi oss foreldre skylden for at barna våre smitter personalet? Og at vi skal holde barna hjemme med den minste antydning til sykdom?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7975475-en-oppfordring/#findComment-7985942
Del på andre sider

Jeg syns ikke det går an å sende smittsomme barn i bhg, ikke for mitt barns skyld dersom han er syk, men heller ikke med tanke på at han kan smitte andre barn eller voksne. Er faktisk UTROLIG lei av at barn sendes halvsyke i barnehagen og smitter mine og andre barn. Jeg jobber ikke i bhg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7975475-en-oppfordring/#findComment-7996431
Del på andre sider

selvfølgelig så mener jeg ikke at man må holde barna hjemme bare det er litt host og snørr,for det er noe som kan vare hele vinteren.. men det er tilfeller der foreldre har kommet i bhg med syke barn feks: vannkopper,brannkopper,influensa,osv..noe som smitter veldig fort og gjør andre barn og personalet syke..

derimot så trur jeg at ditt barn hadde blitt veldig glad for at mamma skal være med i bhg/på tur...min erfaring er at det er veldig populert!

anngående lønn så er jeg litt usikker på om det er forskjell på lønna for komunale og private bhg. men jeg hadde som assistent ca. 11500 utbetalt i mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7975475-en-oppfordring/#findComment-7999408
Del på andre sider

Annonse

Tommelen opp for deg! Har jobbet 11 år som ped.leder i bhg, og svart på mye her inne. Selvsagt skal folk ta opp ting med personalet i bhg, dersom de er misfornøyde, men syns mange henger seg opp i bagateller. Har selv blitt kalt for lite samarbeidsvillig fordi et barn hadde tatt tøflene på feil bein, og jeg ikke syntes det var noen stor sak.... Ok, den moren var ekstrem, og har ikke vært borti mange så ekstreme. Men husk at vi har mange andre ting som vi legger vekt på i hverdagen. En annen ting er alt vi blir pålagt "ovenfra". Vi har mange barn som skal følges opp særskilt. Vi har barn med spesielle behov, "gråsonebarn", fremmedspråklige osv. Alle skal ha sitt. Og vi vil faktisk alle barnas beste. Vi gjør så godt vi kan, men av og til er jeg som ped.leder syk, av og til er assistentene syke. Vi får ikke alltid vikar. Vi skal delta i møter og kurs, osv osv. Allikevel tilstreber vi hardt å holde tempoet nede, for barnas skyld. Vi prøver å beholde roen i hverdagen, og legge vekt på tid og tilstedeværelse.

En annen ting: Det er til tider mye halvsyke barn i bhg. Jeg mener foreldrene bør tenke både på egne barn og andre barn og voksne, og holde barna hjemme. Har faktisk opplevd at både jeg og de to assistentene ble smittet av et barn, og vi var hjemme i over en uke alle 3. Det var ikke spesielt moro for noen. Vikarer ble satt inn, og fast personale fra andre avdelinger ble flytta på. Men ingen kjente barna så godt som vi. Så man bør kanskje tenke på andre enn seg selv også...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7975475-en-oppfordring/#findComment-8000616
Del på andre sider

Hei,

absolutt mange bra poenger her. Tror mange foreldre ville satt stor pris på å få være med på en turdag.

Min erfaring med bhg hvor sønnen vår gikk i var at ting var kommet så ut av kontroll at man ikke lengre hadde denne muligheten. Ingen tvil om at høyt arbeidspress over lang tid førte til stor frustrasjon i bhg, som igjen førte til sykdom og oppsigelser.

Som bhg personell tror jeg at dere kan regne med sympati fra oss foreldre kun over korte perioder. Duger ikke bhg på flere måneder er det ikke mange foreldre som klarer å vende det andre kinnet til.

Husk at dere passer barna våre som vi er lojale mot. Hvis barna begynner å ikke trives er det personalet som må gjøre en endring, for å komme seg ut av sirkelen.

Nå som full barnehagedekkning snart er en realitet vil det bli mulig å kjempe for bedre kvalitet.

Var jeg barnehagestyrer med en stresset bemaning situasjon ville jeg ha foreslått åpne foreldre dager, turdager osv. Ville ikke ha brukt foreldrene som ekstra personell til vanlige dager, men dager da man skulle ha aktiviteter som krevde flere voksne. Dette ville jeg ha fremstilt som et frivillig tilbud. Sørget for å fått snakket med foreldrene slik at man kunne ha funnet ut om alt var som det burde være. Sørget for å fått en god dialog med så mange som mulig.

Har opplevd en bhg man ikke har snakket høyt om problemene før de ble uungåelige. Da var løpet kjørt. Tillitt var borte og alle ønsket seg bare vekk. Vær ærlig og gi foreldrene informasjon i god tid.

Absolutt tatt kontakt med politikerne, for det er der løsningen på problemet ligger. De fleste foreldre synes jeg er svært ydmyke og forståelsesfulle i møte med bhg. Deilig for de fleste å la frustrasjonen komme ut et sted og det er vel derfor dette forumet er til : ).

Stå på med politikerne!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7975475-en-oppfordring/#findComment-8003521
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...