Gå til innhold

HVORFOR ER NOEN I MOT VÅTSERVIETTER?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at noen er så imot våtservietter, jeg bruker det på begge ungene og synes det fungerer supert.

Kjøper dobbelt pakke med Natusan på Rimi, billig og bra. Ikke noen såre stumper her nei!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er sikkert fordi barna deres blir så såre av de?

eg sko ønske eg kunne bruke våtservietter av og til , spes med bæsjebleiene, men nei :( hun blir sår bare av en våtserviett.. spesielt natusan sine!

Skrevet

Det er mange tester som har vist diverse uheldig stoffer i våtservietter(og andre baby produkter),bla natusan sine inneholder flere skadelige stoffer.Jeg vil anbefale coop`s våtservietter,de er uten skadelige tilsetningsstoffer og veldig rimelige,ca 20 kr pr pk.Sjekk ut tester på gronnhverdag.no

Skrevet

natusan-serviettene er også rimelig, om de kjøpes på rimi i alle fall. 2-pack til omtrent akkurat 40!

hos oss er det bare natusan sine som fungerer. uten problemer! har prøvd ALLE andre: coop, libero, pampers, sebamed (fungerer greit), de merkene som er superbillig, og de som selges på spar og kiwi. alle lukter helt forferdelig (etter et par timer i bleia STINKER det, noe det ALDRI gjør av natusan eller sebamed.)

derfor natusan her i gården! :-)

alle må nesten få bruke det de selv synes er best!

Skrevet

Jeg har kjøpt libero sine engangs vaske kluter. De er helt geniale når det er skikkelig bæsjebleier. Da slipper du alle de stoffene som er tilsatt våtserviettene. er jo bare helt enkle papirkluter som du har lunket vann på fra springen. Ikke noe utslett, sparer vaskekluten, lettvint og uten tilsettingsstoffer.

Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Har selv ikke kunnet bruke våtservietter på mine barn pga at de har reagert med å bli såre, men det er ikke bare derfor jeg lar det være.

Det finnes utrolig mye kjemikalier rundt oss, noe skadelig og noe er selvsagt helt greit. Jeg har ihvertfall tenkt at jo mer "kjemi" vi kan unngå, jo bedre er det, særlig så lenge barna er helt små.

Bl.a. har den svenske Miljöskyddsföreningen testet babyprodukter og de sier bl.a. at "I en del tilfeller, bl.a. våtservietter, er det klokest å helt enkelt velge bort produktet og i stedet velge vann og vaskeklut"

Se http://www.snf.se/sveriges-natur/artikel.cfm?CFID=6209087&id=608

Da jeg fant de "tørre" serviettene til Libero ble jeg kjempefornøyd. Tørker bæsj med dopapir og vasker så med Liberoservietter + vann. Ungen min unngår sår rumpe og miljøet unngår miljøbelastning. Jeg er fornøyd med det sånn, og så får andre gjøre sine valg.

Skrevet

Hovedgrunnen til at mange er imot å bruke våtservietter, er vel at man er veldig usikker på hva alle kjemikaliene i våtserviettene gjør med barnehuden og med barnets helse på sikt. Som andre her også sier, så reagerer jo barna forskjellig på forskjellige sorter våtservietter og mange mødre har prøvd våtserviettene på seg selv og hatt ubehagelig opplevelser med det. Derfor bruker ikke de kjemiske våtservietter.

Dessuten har du vel fått med deg at en del våtservietter egner seg utmerket som malingsfjernere...

Vil anbefale apotekets Mesoft-kompresser. Tørre servietter som kan vætes med det du ønsker å vaske barnerumpen med. Vann, olje, blanding eller hva du måtte ønske. Billigere våtservietter får du ikke tak i, det hjelper ikke hva natusan koster på Rimi i forhold til Mesoft, altså. :-)

Skrevet

Jentene våre ble sår av våtservietter...........så de blir bare brukt når vi er på tur :-)

Skrevet

Kjøp Soft fra Europris.. De er jo kjempefine!!!

Skrevet

Flere våtservietter inneholder hormonforstyrrende stoffer, samt uheldige tilsetningsstoffer. Dette tas jo opp av kroppen ved bruk. Engangs papirservietter fuktet med vann fungerer jo ypperlig, selv ved bæsjebleier. Så hvofor våtservietter da???? Greit nok med bruk av våtservietter når man ikke har tilgang til vann, det vil si en sjelden gang, men til vanlig???? Det er heeeelt unødvendig, og kan forårsake mer skade enn man tror.

Skrevet

vi bruker kun klut og vann, har med våtservietter når vi er ute på tur og ikke har tilgang til vann bare.

selv om ungene ikke får sår stump osv så inneholder jo våtserviettene masse skumle stoffer, vil ikke ha det på den skjøre babyhuden! syntes absolutt man burde se på tester osv om hva som er anbefalt når det gjelder våtservietter:)

Skrevet

hei!

er opp til hver enkelt å velge hva som de vil bruke, men det er testet at de fleste våtservietter inneholder hormonpåvirkende stoffer. jeg har aldri brukt det, fordi det inneholder så mye stoffer i de, og jeg syntes det er like lett å bruke libero papirkluter. prøv å tørke deg selv nedentil med våtservietter, nå du har vært på toalettet. det er ikke så godt, så hvorfor bruke noe på ungen din som du selv ikke ville brukt:=)

Skrevet

Unødvendig søppel!!

Klut og vann er renere og kan brukes om og om igjen, Billigere også.

Skrevet

helt enig med guita, engangs = søppel

vann på flaske eller våt klut i pose fungerer veldig bra ; )

• 1 måned senere...
Skrevet

Alle våtservietter inneholder kjemikalier. Alle er ikke like ille, men pampers og natusan kommer vertfall dårlig ut. Jeg har en pakke i stellevesken som kun brukes i nødsituasjoner. Allegifremkallende og hormonforstyrrende stoffer er ikke noe jeg vil utsette gutten min for. Er mer styr mer klut og vann, men ikke så mye mer da...

Skrevet

vaskeservietter fra euroshopper bruker vi,har våtsevietter i sekken,

emn blir skjelden brukt.

de fra euroshopper har 250 sevietter og er mye billigere en libero sine

,vi er fornøyde iallefall,

og det er jo viktigst at man finner det som er best for seg selv!

Skrevet

I mitt tilfelle prøver jeg å begrense bruken maksimalt fordi de er forurensende i både framstilling og som avfall med alle de soffene de inneholder. Dessuten er det endel av dem som inneholder parabener som er hormonforstyrrende eller alkohol som er uttørkende.

Mitt barn for sår rumpe av de vanlige også, så i stelleveska har jeg en bomullsklut til der hvor det er rennende vann eller øko, parfyemfrie engangsservietter til nøds.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Selv har jeg psoriasis inni begge hendene, og merker at de få gangene jeg bruker våtservietter, så svir det på min tynne hud!!! Tenker da på hva det kan gjøre med den tynne, fine huden til alle babyene... Huff!

Vil for all del anbefale ALLE til å bruke VANN og klut/papirservietter.

• 1 måned senere...
Skrevet

Skulle gjerne brukt dem jeg, men han ble rød første gangen vi prøvde dem. Var parfymefrie COOP-servietter.

Så her er det bare Mesoft som funker-.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg tenker mest på miljøet og at det kan tørke ut huden på babyen. Men "ser" ikke ned på andre mødre som bruker det. Det er jo en veldig lettvindt løsning.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi bruker våtservietter på det verste, også vasker med vaskeklut etterpå. En liten periode var vi ikke flinke nok til å bruke vaskekluten, og da blir det sår stump. Vil tro at ved å vaske med klut etterpå vasker man av det våtserviettene måtte tilføre huden :)

• 5 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker ikke våtservietter hjemme, men har de i stellebaggen. Vet jo aldri hvor vi må skifte bleie hen. så er jo ikke sikkert det finnes varmt vann der og da, så da bruker jeg våtservietter.

Hjemme bruker vi euroshopper engangsvaskekluter. Fukter de bare i varmt vann, fungerer supert :)

Vil ikke bruke så mye våtservietter fordi de stortsett er fulle av parfyme og forskjellige tilsetningsstoffer. Å har hørt at unger kan få veldig sår rumpe av det, men det er jo forskjellig fra baby til baby :)

Skrevet

her går det i mesoft for å ta bort den verste bæsjen, så under springen med klut. viss det er noen spor av avføring igjen bruker vi mesoft med litt babyline-krem. også er vi nøye med å lufttørke.

har coop sine våtservietter i stellebaggen, men må innrømme jeg får litt dårlig samvittighet når jeg bruker de.. selv om jeg ikke har noen grunn til det. har bare hatt behov for å bruke de 2-3 ganger. jr er 11 uker.

Skrevet

noen av stoffen i våtservietter er forbudt i kosmetikk......snodig nok......ellers er den beste regelen at man ikke skal smøre noe på huden som man ikke kan spise sånn i prinsippet....ikke alltid så lett å følge.....men med vaskeservietter burde det jo ikke være noe problem.....da det er et direkte fjollete produkt i mine øyne.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...