Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Flott med innspill., slik at jeg kan få bestemt meg
Murmeline Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Babysetet? Har du kikket på tester? Maxi Cosi gjorde det vel bedre, mener jeg å huske. Britax funker sammen med Teutonia, Maxi cosi funker med Quinny, men også andre vognmerker... tror jeg... Uansett hvilken vogn, ville jeg nok valgt maxi-cosi av disse to. Selv valgte jeg Graco, pga at de har base, og det er såååå lettvint. Maxi-cosi kan man også ha base til, men da isofix (koster mye da), og da må jo bilen ha isofix, noe bilen vår ikke har. Vet ikke om britax har samme mulighet.
Aprilskatten min. Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Maxocosi har kommet bra ut i mange tester. Tror også det er lettere enn britax. Du kan få vanlig base til det også, ikke isofix. Den heter easybase. Vi skal ha maxicosi med easybase da vi ikke har isofix i bilen.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Man må ikke ha isofix for å kunne bruke basen til Maxi Cosi... Britax har også base nå... Vet ikke prisen på den basen... Begge setene er like gode, bortsett fra at Britax har 5 punktssele og Maxi Cosi har 3 punkts... Du må nesten dra til en forhandler og se på begge setene og da velge hvilket tu føler er best for ditt barn!
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Maxi cosi er litt lettere, men har bare 3-punktssele. Britax er littegranne tyngre (vi valgte dette), men har 5-punktssele, noe som øker sikkerheten. Jeg synes begge stolene er enkle å feste uten base, komme i rutine etter hvert...går nesten like fort som når du skal ta på deg beltet selv. )
mammmamia ** Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Maxi cosi og Britax er begge kjempegode stoler! Personlig synes jeg kanskje Britax er hakket bedre siden den har 5-punktsbelte, men samtidig ser Maxi Cosi nettere ut og har bedre solskjerm... Vi kjøpte Maxi Cosi siden den var på tilbud, og i kollisjonstester har begge stolene blitt best i test flere år på rad, så uansett hvilket sete du velger gjør du et kjempegodt kjøp :-) Begge er kjempegreie å feste ja, vi har ikke hatt noe behov for base..!
adriana78 Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Var innom en barnebutikk sist lørdag og da sa de at maxi cosi scoret høyest på samtlige tester. Man behøver ikke ha base i tilegg kan og bruke selene men d blir ikke så lettvint og bruke da.Basen kostet ca 1100-1200 kr og stolen 1500 så d bli jo en dyr stol alt i alt.Men når man skal sikre barnet er vel ikke prisen så viktig.
Strålende Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 Maxi Cosi uten tvil, gode tester og mange som sier de er bra og at de har gode erfaringer... kan burkes med eller uten base, og to forskjellige baser--da vi ikke har ny nok bil har jeg kjøpt easybase...den festes med bilselen.jeg har kjøpt både base og stol brukt, og fått da dette til samme pris som evt ny stol ville kostet. Finn.no er absolutt rette stedet å leite etter brukt stol...sjelden base der, men dukker opp det og. Jeg kjøpte basen via ebay, men selger sendte ikke til Norge, ikke alle gjør det så vær OBS..men jeg har svigermor i England så hun tok i mot ) Selgeren kjørte den faktisk til hun på døren, super service spør du meg..
moren til sprett Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Du kan sjekke denne linken for testresultater fra forbrukerrapportens test: http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1148973596.19 Hvis dere har bil med mulighet for isofix-fester, gjør det det veldig enkelt å være sikker på at setet er festet riktig. Både Britax og Maxi Cosi har seter som kan monteres med isofix. I testen til forbrukerrapporten fra 2005 står det også mer om isofix-systemet: http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1116577456.14 Lykke til!
kazz Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Har også vurdert begge disse, og hadde egentlig bestemt meg for maxi cosi. Begge stolene kan brukes med og uten base. Begge har fått høye testresultater (britax fikk et halvt poeng mindre i forbrukerrådets siste test). Det som avgjorde for meg, var at britax har en base som vi kan fortsette å bruke når vi må over på neste setestørrelse. Ifølge damen i butikken, må man ha ny base for neste størrelse maxi cosi. Og jeg syns basene er ganske dyre...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 maxi cosi er breier over skuldrene, jeg har det selv mens søstern min hadde britax til sønnen sin og det ble fort trangt over skulderen nåt han sluttet med det nyfødt greiene..... bedre men 3-punkt når du skal sette i barnet uten og ta ut sete av bilen men jeg anbefaler og kjøpe med base da slipper du og montere det vær gang du bruker bilen..
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har ikke noen erfaring med Britax, men vi har Maxi Cosi uten base og har vært veldig fornøyd med det!!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 jeg hadde et acta graco sete, som jeg var veldig fornøyd med:) men en gang vi var ute og reiste fikk vi leid et britax sete! det var ikke base på dette setet (pust og pes) men synes gutten min satt VELDIG godt i det! han satt som støpt! aaaaner ikke hvordan setet kommer ut i test, men han satt bedre og lunere i det enn i graco setet følte jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå