Gå til innhold

stellebord, stellekommode...hvordan og hvor planlegger dere å stelle babyen?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor det er "best" å stelle babyen? Bad med stellebord eller på soverommet til babyen med en stellebenk osv? Hva planlegger dere? Skal dere vaske babyen i balje eller eventuelt i stellebordet? Hva er mest praktisk.....? :)

Fortsetter under...

vi hadde tenkt på stellkomode, men hørte at barna vokser så fort fra selve baljen som de bades i så det er greit å ha en balje ihvertfall til den blir litt større... kommer jo å litt n på hvor stor plass man har på badet. =)

Vi har kjøp stellekommode som vi skal bruke helt i starten, så kan vi bruke den til vanlig kommode etterpå.. (bare ta ut badebaljen som er i så har vi en ekstra stor skuff)

Når vi fikk våres første, brukte vi stellebord. Syns man sto så bøyd over det, fordi det va så lavt også va det mye arbeid å få ordna til badinga. Gikk fort over til å bare bruke stelleputa på vaskemaskin. Mye bedre og for å ikke snakke om kor mye billigere en stelleputa og en balje e i forhold til stellebord.

Stellekomode e å høvelig. Alt på en plass.

Nu når vi får nr 2, ska vi bruke stellebord, som ska henges på veggen pga plass mangel også har vi ikke vaskemaskin på bade lengre. Så det e den eneste løsninga for oss..

Tilfeldigvis fant jeg et slikt trillebord man har på sykehjem etc i garasjen.. Min far hadde tatt det før det gikk i søppelfyllinga.. Det hører med til historien at han er vaktmester på et sykehjem da :) Min bestefar er snekker og mitt hode fullt av kreativitet og ideer. Så resultatet ble et skreddersydd stellebord på hjul som man kan justere opp og ned som man ønsker. Det eneste jeg kjøpte nytt var en slik plastikkmadrass som egentlig hører hjemme på en stellekommode... Blir nok til at vi plasserer en liten badebalje på samme stellebordet så lenge hun er liten nok til det. Deretter blir det egen balje i dusjen... Det er jeg selv vokst opp med og min mor forteller om at jeg storkoste meg med en slik løsning. Har masse bilder av meg selv bade som liten og det er litt artig og se på nå som jeg selv skal i ilden som mor. Jeg personlig synes disse stellekommodene som finnes på markedet i dag er litt kjedelige å se på. Den skjærer liksom med alt annet på badet vårt, samt at den ville okkupere alt for mye plass ...

Vel, det viktigste er jo at barnet blir stelt ;)

DM

DM

Vi har stellebord med badekar. Vi brukte badekaret i 6 mnd sist, og etter det har vi brukt en balje i dusjen. Det fungerer fint.

Jeg synes det er greit å ha stellebordet på badet, for der har man vann tilgjengelig, og det pleier å være varmere der enn på soverommene. Dessuten vil jeg helst slippe å ha bæsje-lukt på soverommet.

Kjenner noen som steller barnet sitt på barnerommet, og det lukter helt grusomt der inne.

Annonse

Jeg har tenkt å stelle snuppen på en stellemadrass oppå vaskemaskinen. Hvis jeg må stelle henne når vaskemaskinen går, kan jeg jo gjøre det på sofaen eller noe. Pappaen må lage noen hyller på badet og så må vi kjøpe en badebalje. Ferdig med det.

Har kjøpt stellebordskommode med badekar som skal stå på badet:) Virker veldig praktisk. Og når babyen vokser ifra denne så bruker vi den som babykommode på barnerommet. Og må da gå til innkjøp av en større balje i og med at vi ikke har badekar her hjemme.

Hei, jeg hadde litt problem å besteme meg på det der også! men til slutt kjøpte jeg for 4uker siden en stellebor med badekar og virket veldig praktisk, den har 2 hyller under for klæ og bleier. jeg ble fornøyd med størrelsen også! men jeg kommer til å ha en stelle plass på soverom også! greit å variere litt tror jeg! lykke til!!

Vi har stellekommode fra Ikèa. Den har 3 skuffer + en hylle under, og to hyller over. Også skal vi ha egen badebalje. Mest praktisk for oss fordi vi ikke har plass til stellebord på badet. Kommmer til å sette balja på vaskemaskinen når bebisen skal bades. Blir sikkert til at vi tar med stellemadrassen på badet (oppå vaskemaskinen) når de verste bæsjebleiene skal tas også. Tror ikke jeg orker vaskevannsfat og greier da.

Jeg sal ha det samme som sist jeg. Stellematte oppå vaskemaskinen og badebalje utenom. Men visst denne babyen blir som hun forrige liker hun best og dusje i stedet for og bade så da blir ikke baljen brukt denne gangen heller.

• 3 uker senere...

Jeg har et stellebord som står på badet med balje.. dette syns jeg virker lettest for å hele tiden ha tilgang til vann... men jeg kan også ta ut baljen av stellebordet og evt sette den i dusjen.. veldig enkelt og praktisk....

Vi har et dobbelt benkeskap på badet med varmtvannstanken inni. Har kjøpt stellematte og lagt oppå der. Tenk så deilig og varmt det alltid vil være oppå den matta der! :)

Så har vi bestilt et stort kommodeskap som skal stå på badet hvor vi skal ha babyklær.

Det blir litt avstand mellom stellebenk, kommode og vask siden badet er litt stort, men det går seg nok til kan jeg tenke meg. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...