Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble sittende og lure litt nå... Leste den tråden om hvorfor så mange fødsler skjer om natten. Snakker vi her om når forløsningen skjedde eller når fødselen setter i gang - Og hva er i så fall definisjonen på at fødselen er i gang? Må man ikke ha rimelig tette og langvariger rier før man får lov å si at fødselen er i gang? Eller er det antall cm åpning. Det er vel ikke bare pressefasen som er definert som fødsel? Husker bare de sa på sykehuset at det ikke er snakk om fødsler som varer i flere døgn, fordi man aldri faller inn under den definisjonen så lenge...

Selv hadde jeg (forrige gang) vannavgang kl 0300 og fødte ca 1800 etter 8t med drypp... Presset i 1,5t. Når begynte fødselen min?

PS: Gikk meg en usedvanlig lang tur (ikke planlagt) kvelden før - bare for å bidra til å styrke den statistikken også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På sykehuset skiller de ved 4 cm åpning- når man har det, så kaller man det aktiv fase. Det er vel fordi at ved 4 cm er det svært sjelden at ting stopper opp. Cm'erne før det kan jo ta uker...noen får jo konstatert f.eks to cm åpning og så går det likevel et par tre uker til de føder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...