Gå til innhold

Tidlig UL - innvendig eller utvendig....?


MiniMeAndMe+spire

Anbefalte innlegg

Skal til legen/sykehuset til uka, tror jeg er ca.7-8 uker på vei da. Skal på UL nettopp for å sjekke dette, men så er spm:

Er det noen andre som har vært på UL tidlig, og var det innv. el utv??

 

Hører noe snakk om at det ikke er "bra" å ta innvendig UL når man er såpass tidlig på vei, i fare for å "forstyrre" noe...

 

Mistet i SA i des, så er ganske bekymret for dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tar nok innvendig de fleste steder fram til ca. uke 12. Vanskelig å se noe på utvendig før det for fosteret ligger så langt nede i bekkenet. Ikke noe problem med å "forstyrre" noe der. Det tas innvendig UL på selv truende aborter og hos de som har mistet mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig. De kommer ikke til utvendig pga at fosteret ligger så alangt nede i bekkenet. Det vil ikke forstyrre noe, og har heller ingen betydning for din tidligere SA :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk-takk.. :) Tenkte ikke på dette selv heller, men etter mange "vel-menende" råd/spm fra andre ble jeg litt usikker selv også.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du bare får vente og se hva de tar. Jeg tok utvendig ul når jeg var 5+5, og da så vi akkurat det samme som vi gjorde når vi tok innvendig etterpå for sikkerhets skyld. Så når jeg igjen var på ul når jeg var 7+1 og 8+4 tok vi bare utvendig...

 

Tror det kommer veldig ann på legen!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...