Gå til innhold

Gleder meg til fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er litt rar, men jeg gleder meg faktisk til selve fødselen. Venter nr to, og hadde ikke noe spesielt lett fødsel første gang. Den tok 20 timer, så jeg var temmelig utslitt til pressriene. Revna like bak til endetarmen, og måtte også sys innvendig. Likevel var jeg klar for en ny fødsel allerede på barsel, og det er jeg ennå. Jeg tenker på hva jeg var fornøyd med sist, og hva jeg vil gjøre anderledes nå.

Er jeg alene i verden om å se fram til fødselen? Regner med at det er flere som gleder seg til babyen er ute, det er jo helt fantastisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg synes no ikkje at du e rar, glede meg kjempe masse!

D eianste eg grue meg tell e å få epiduraln i korsryggen, har fått ei sprøyte i korsryggen før, åg d va d verste eg har hvert me på.

Men glede meg skikkeli tell fødseln, åg selvfølgeli når tøtta mi e kommet ut:)

Har i heile dag sortert babyklea, har fått syv søppelsekka av ei venninna, kjempe nydelie klea, alle e de fint brukt, åg noen e fortsatt ubrukt(med prislapp på). Har bare kasta to body åg en genser av de 7sekkan!

Fikk nesten tåra i øyan sia eg glede meg sånn:)

Skrevet

Jeg og!! Gleder meg så ille masse!!! ÅÅÅÅ.. skal bli så fint, vondt, frustrerende, fantastisk og rart!!!

Skrevet

Jeg gleder meg også masse.Brukte 22 timer på forgje,men hadde ikke spessielt vond syns jeg.Husker sambo og jeg lo av dette da fødselen var igang sist.Jordmor var lettere rystet over at jeg ikke hadde mer vondt.Nei ser sånn fram til denne opplevelsen igjen og teller dagene hele tiden.Bare 131 dager igjen hihihihihihihi:)

Skrevet

Jeg både gleder og gruer meg. Blir jo deilig å endelig få møte mitt lille gull, men gruer meg for hvis det skulle bli noen komplikasjoner. Smerter skal jeg holde ut, men tenker mye på om det skulle skje noe uforutsett som de ikke klarer å ordne opp i.. Men mest gleder jeg meg til å få babyen på brystet etterpå... sukk......

Skrevet

Jeg gleder meg også veldig til fødselen.

Med min forrige fødsel ble det haste KS etter 28 timer med harde rier og 5 cm åpning.Pulsen på jenta ble dårlig og måtte få henne ut.Ble veldig skuffa over å ikke få føde vanlig for jeg hadde gledet meg,men det var jo høyst nødvendig å få henne fort ut, så vi er jo glad det gikk bra.Håper på en vanlig fødsel denne gangen,jeg vet da hva harde rier er men syntes ikke det er noe å grue seg for.

Skrevet

nei, det er ikke noe rart! jeg gleder meg også, helt vilt faktisk. det gikk rimelig fort sist, nesten litt for fort syns jeg. jeg fødte uten smertestillende sist og jeg skal gjøre det igjen. det er så rart det der. enda så vondt det er - for det er jo helt utrolig vondt - er det den eneste smerten jeg kan komme på som har mening. det er så herlig å vite at det har noe helt konkret for seg.

jeg håper bare at morkaken min tar til vett og kryper helt bort, for jeg vil så veldig gjerne "føde selv".

Skrevet

hm. jeg gleder meg også.

Blir flott og sterkt og vondt å møte "den kvinnelige urkraften" lissom..:)

Kvinner gjør jo dette over hele verden, og det er en ganske flott, men rå og brutal ting,, å være med og skape liv på den måten!

Men jeg har valgt å sette meg veldig lite inn i dette med fødsler da. Håper at instinkter og jordmor kan fortelle meg hva jeg skal gjøre og lede meg gjennom fødselen.. Kanskje leser jeg meg mer opp i 3tri, men foreløpig velger jeg å se det som en sterk avslutning på svangerskapet, og en herlig begynnelse på et helt nytt liv!

:)

Skrevet

Gleder meg også som et barn på julaften :) Var på føden der jeg skal føde i juni i dag til undersøkelse pga ufarlige småblødninger. Skulle ønske jeg var der for å føde i stedet!! Så hyggelig... og jordmora som var med på undersøkelsen sa at hun fikk jo se oss igjen om ca. 20 uker :)

Skrevet

Jeg også gleder meg kjempe mye! Godt å høre at det er fler, for alle spør om jeg gruer meg.

Skrevet

Jeg gleder meg også! Har hatt to ulike fødsler bak meg, en grusomt vond styrtfødsel og en lenger og helt overkommelig drømmefødsel, så jeg vet at smertene på et tidspunkt vil bli jæ***, men likevel, det er så utrolig verd det og en så stor opplevelse at det bare blir en liten bagatell på en måte. Orker i hvertfall ikke bruke energi på å grue meg.

Skrevet

jeg gleder meg som en unge!! d gjorde jeg sist og.. var ikke et sekund jeg grua meg.. og jeg gruer meg ikke denna gangen heller!! gleder meg skikkelig.. som om jeg skal på verdens kuleste ferie eller noe annet man gleder seg sykt til!! nå er d bare 96 dager til termin, og d skal bli så flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...