Gå til innhold

Helsekort hvem skal ha det????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på min første kontroll hos legen for ca 2 uker siden. Fikk en del papirer med meg. Silte meg i køen på legekontoret for blodprøve. Måtte sitte der inne en stund etter blodprøven. Så gikk jeg glad og lykkelig hjem.

Det jeg oppdaget senere var at jeg ikke hadde fått helsekorte eller hva det nå heter med meg hjem (eller hadde jeg rotet det vekk?). Var ”litt” flau da jeg ringte de her på fredag og sa jeg hadde glemt det.

Fikk som svar at de beholdt det til neste legetime. Ble jo litt lettet over at jeg ikke hadde rotet det bort.

Men er det ikke sånn at jeg skal beholde det selv?

Det hadde jeg sist jeg var gravid for 4 år siden. Hadde en annen lege da. Trodde jeg skulle ha det papiret med meg hvis noe skulle skje som gjorde at jeg måtte på sykehus ol.

Har dere disse papirene selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har disse papirene selv - en tar jo med seg disse til alle kontroller en skal på - ul og til jordmor, så da er det jo best å ha dem selv...

Skrevet

Jeg fikk det tilsendt når alle blodprøvene var klare, slik at jeg fikk alt i ett. Ja, du skal jo ha det selv da... Er det lenge til neste kontroll?

Skrevet

Er i uke 15 nå. Skal ikke til legen før i uke 26 sa hun. Skal til Jordmor i mars. Det er samme stede som legen

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å hente helsekortet ca en uke etter den første legetimen, for da hadde de fått svar på blodprøvene og skrevet på det. Jeg synes du burde hentet ditt du også, du må jo ha det hvis du skal til jordmora. Jeg valgte jordmor istedet for lege andre gangen, myyyye koseligere å dra til jordmor enn legen. Blir jordmor neste gang også, men tredje gangen drar jeg til legen. Hvis du har legetime veldig snart har det vel ikke noe å si, men jeg ville nok følt det best å ha det selv jeg.

Skrevet

Hei!

Du bør hente helsekortet ditt.. Helsekortet skal du ha med deg overalt hvor du ferdes, spes med offentlig kommuniksjon eller egen bil. HVIS noe skulle skje deg har du alle opplysninger med deg! Dette er viktig og huske.

Skrevet

Hei, enig med Trine her, det er veldig viktig at du har dette med deg selv. Ville reist å henta det, det har ikke noe å si om svar på blodprøver ikke er kommet enda, det kan de føre opp senere.

Skrevet

Hehe skulle nesten tro eg hadde skrevet dette selv:P Eg fikk heller ikke med meg papirene, og eg skal til UL før neste legetime:\

Nå fikk eg time hos legen før UL da, så må huske å spørre om eg ikke trenger de.

Skrevet

Kan du ikke bare reise innom på legekontoret og hente helsekortet da???!!! Er vel ikke verdens mest vanskelige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...