rødhette* Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Jeg må gi lillegutt på såvidt over 2 uker mme i ei uke, og pumpe meg den uka, pga medisin jeg må ta som man ikke skal ta når man ammer. Har derfor noen ting jeg lurer på, som jeg håper noen kan svare på.. Dere som har måttet pumpe dere, enten av samme grunn eller en annen grunn, når dere skulle pumpe dere om natta hadde dere på vekkerklokke eller pumpet dere en gang når babyen våkna og ville ha mat? Tåteflaskene vi skal gi mme fra, må de steriliseres (kokes i 5-10 min) eller holder det å vaske selve flasken og bare sterilisere selve "tutten"?
så var vi 4 Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Sto opp og pumpa meg når Martin ville ha mat. Det er bare å sterilisere de (koke de) om kvelden og sette til tørk, så fyller du de med melk når han er sulten. Tror jeg pumpa meg 3 ganger pr natt når Martin var så liten...
rødhette* Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2007 Jm sa til meg at jeg skulle pumpe meg en gang om natta, men øke til to ganger hvis jeg syntes produksjonen minka... Har bare manuell pumpe, så bruker evigheter på å pumpe meg.. Blir lettere når jeg skal få ordna med å få leid elektrisk på helsestasjonen over helga.....
så var vi 4 Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Ja det finner du jo fort ut av hvis produksjonen synker. Jeg har brukt manuell pumpe i 8 mnd snart, synes den er bedre enn de elektriske.
rødhette* Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2007 Jeg har bare prøvd manuell, og bare idag. Brukte jo så lang tid på det.. har hørt at de elektriske går mye fortere. Og jeg har lyst å slippe bruke omtrent hele dagen på å pumpe meg, blir mye pumping-tid når jeg må pumpe meg så ofte :s Noen andre som har erfaringer de vil dele? Spiser ungene like ofte når de får mme som når de ammes? Får jo mer melk ut av flaskene enn puppen om gangen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå