Gå til innhold

Blod i avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 måneder er i fin form, fullammes, bæsjer voldsomt ofte (4-10 bæsjebleier per døgn), sover godt og har ikke smerter, men det har kommet bittelitt blod i et par bæsjebleier. Det er ikke synlige rifter rundt anus.

Hva kan dette være? Noen som har opplevd det samme? Hvilke undersøkelser bør legen ta hvis vi kontakter ham?

Usikker tobarnsmor....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns absolutt du skal kontakte legen, ja. Kommer nok til å ta en avføringsprøve hvertfall.

Bedre å få vite hvis det er noe liksom, selv om det kanskje ikke er det=)

Lykke til!

Skrevet

Sønnen min hadde også spor av blod i avføringen i et par bleier. Jeg prata med helsesøster, og hun sa at hvis det ikke gikk over skulle de sjekke det opp, men at det mest sannsynlig kanskje var en liten rift i e.åpningen eller en blodåre inni tarmen. Tror ikke du skal beskymre deg, men om det er over flere dager så burde du selvsagt kontakte lege/helsesøster.

Skrevet

Hos oss viste det seg å være melke-og soyaallergi hos begge jentene. Særlig eldste (som er to år nå), er hyperalllergisk. Vi oppdaget det da hun var på seks uker og sykehuset ba meg prøve ut en total melkefri diett. Men det fulgte med kollik-lignende smerter på kvelden/natten også.

Med minstejenta igjenkjente jeg symptonene: grønn bæsj, hyppig avføring, blod i bæsjen og økende utilpasshet, da hun var to uker.

Prøv deg på total melkefri diett i noen uker da vel, også ting med melkepulver o.l. i. Kanskje du får resultater, hvis ilkke kan du jo utelukke det (som er det beste selvfølgelig).

LYKKE TIL uansett;-)

Skrevet

Min datter fikk blod i avføring da hun var noen uker gammel. Etter mye mas på lege og helsesøster ble hun innlagt på sykehus (4 mnd) og de tok en rektoskopiundersøkelse av henne. Det viste seg at hun hadde melkeproteinallergi- blodet kom fra tarmen som hadde fått sår. Måtte slutte å amme på dagen og hun fikk nutramigen- blodet forsvant etter 2 uker. Helt frisk av allergien var hun da hun var 4 år. Var ellers frisk og vokste normalt, men hadde mye vondt i magen.

Skrevet

Takk for svarene damer. Det ser veldig fint ut i dag, så jeg avventer det hele litt. Ungen har ingen smerter heller.

Håper det ikke blir nødvendig med diett for mor. Og det skal jammen mye til før jeg kutter ut amminga. Da skal jeg ha second opinion fra selveste Gro Nylander, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...