Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Litt teit spm, men... Når man har time litt ut på dagen og de vil at man skal ha med morgenurin- hvordan oppevarer man prøven da? Går det bra å la den stå på badet, eller bør den stå kjølig, eller hva?
Taram har gutt&jente Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Ikke kjølig, det kan ødelegger noe greier oppi der. Romtemperatur.
(=snart mamma til twins=) Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 JM sa til meg at eg skulle bare sette den i kjøleskapet..
Taram har gutt&jente Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Hm, jeg har jobbet hos veterinærer og fikk beskjed om at urinprøver aldri skal stå i kjøleskap. Og det burde ikke være forskjell på dyr og mennesker, men.. Legen har sikkert rett! :-)
-MANIMAMMA- Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 Har også alltid satt den i kjøleskap,uansett om den bare skulle stå der 30 min....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 "Urin er et utmerket vekstmedium for bakterier. Det er derfor viktig med rask forsendelse / oppbevaring i kjøleskap for at det bakteriologiske funnet skal tilsvare bakteriefloraen i urinen på prøvetakingstidspunktet. Hvis transporttiden er over 3 dager vil ikke prøven bli undersøkt."
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #10 Skrevet 27. januar 2007 I kjøleskapet (og det gjelder hos veterinæren også ;o)) Veterinæren - anonym for denne gang...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Den SKAL oppbevares i kjøleskap ja..oppbevarer du den i romtemperatur, så vil bakteriene i urinen "formere" seg, og du kan dermed få utslag på u-sticks. En urinprøve bør vel heller ikke være mere en 4 timer gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå