Gå til innhold

Sunniva78!

Anbefalte innlegg

Hei Sunniva78! Jeg ble veldig nysjerrig på "historien" din. Leste innlegget om endo og ivf.

Jeg har også endo og skal ha icsi i uke 7. Jeg har ikke operert siden 2000, og har forferdelige menssmerter. Må ligge i to dager og ta veldig sterke smertestillende -- og selv da hender det at jeg ender på legevakta.

Jeg tenker på dette akupunktur. Hvordan var smertene dine før - Var du sengeliggende og borte fra jobb? Leser at du sier smertene er nesten borte - betyr det at du er i "full vigør" uten smertestillende og uten å være sykmeldt når mensen kommer? Ville vært himmelen! Holder på å bli sprø av smertene!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7971152-sunniva78/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!!

Skal prøve å svare deg så godt jeg kan:-)

Etter det du skriver har du nok verre endo-smerter enn det jeg har.

Jeg merker det kun ved at jeg har eggløsning- og menssmerter.

Rekker jeg å ta smertestillende så tidlig så mulig ved mens, så er mye gjort for meg. Men dersom smertene rekker å komme for fullt er jeg temmelig redusert første dagen.

Har aldri vært borte fra jobb, men det er noen ganger såvidt jeg orker å jobbe. På en skala fra 1-10 er smertene mine til vanlig rundt 8.

Det er min "smerteskala", om du skjønner....

I tillegg sliter jeg litt med magen under mens...

Jeg begynte med aku i forkant av 2.IVF, i november -06.

Hadde en kjemisk graviditet, og når blødningen kom hadde jeg ingen smerter. Det var helt utrolig egentlig....

Ved neste mens merket jeg det litt mer, men hadde da ikke tatt mer aku i mellomtiden. Smertene var da ca en 6`er på skalaen.

Fortalte dette til min akupunktør nylig, da jeg har begynt med aku igjen til fryseforsøk. Han sa at jeg burde nok hatt behandlinger mellom forsøkene, dersom endoen skulle holdes i sjakk.

Ifølge kinesisk medisin er det ikke noe som heter endometriose.

De mener det er energi-blokkeringer i livmoren og området rundt. Dette gjør at blodet strømmer dårlig, og man får disse krampene. (med klumper og mørkt blod) Slimhinnen stagnerer, og blodet bruker lang tid på å komme ut.

Det er slik aku hjelper, energiene blir "løst opp".

Nå har jeg jo en ganske mild form for endo, regner med det er derfor jeg merker forandringer så fort.

Jeg vil absolutt anbefale aku, uten tvil!

Det er pengene verdt, og hva gjør man ikke, både for å slippe smerter, og ikke minst for å bli gravid...

Lykke til videre, bare spør mer om det er noe mer du lurer på:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7971152-sunniva78/#findComment-7979121
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...