Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #1 Del Skrevet 27. januar 2007 Gutten min er 17 dager gammel idag, han har veldig fin sugeteknikk og det ingen problemer når jeg legger ham til brystet. Men han lå rett under grensen for å bli lagt under lys pga gulsot, og har vært et "sovebarn" siden han var født, har noen ganger måtte vekke ham for å få i ham melk. Han har fått mme siden han var to dager gammel pga at han gikk så mye ned i vekt, melken min kom sent etter ca en uke. Men det er ikke mye ca 20 ml på begge bryst når jeg pumper meg, har også begynt å bruke nesespray uten at det har hjulpet så mye. Så jeg begynner måltidene med å legge han til brystet så han får det lille jeg har og deretter gi ham mme. jeg ønsker virkelig å amme ham men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få mer melk. Noen som har et godt råd og vet hva jeg skal gjøre. Føler meg som en forferdelig mor som ikke har nok mat til barnet mitt, klarer ikke å kose meg skikkelig fordi jeg er så stresset pga av dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7971088-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5r-jeg-ikke-har-nok-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 27. januar 2007 #2 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg synes du skal ringe en ammehjelper! Eller sende mail! Det er masse du kan gjøre, det høres ut som et greit problem å fikse. Men det er myyye lettere på telefon ;o) Om du sender mail til ammehjelpen kan du be om at den sendes til en av ammehjelperne her inne (Blomman, Expat, fjummsi) Blomman og jeg står på telefonliste også, så da kan du evt. få telefonnummer. Eller du ringer en av ammehjelperne på lista over ammehjelpere (www.ammehjelpen.no). Da kan du også finne en som bor i nærheten av deg om du synes det er et poeng (noen drar på hjemmebesøk eller tar imot deg hjemme hos seg selv). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7971088-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5r-jeg-ikke-har-nok-melk/#findComment-7971286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 27. januar 2007 #3 Del Skrevet 27. januar 2007 JEg hadde et sovebarn, imidlertid en liten vampyr, så stimulering var virkelig ikke noe problem, mer å få det i henne... (lang historie der...) Du må få i ham 8-12 amminger i døgnet nå. Det letteste er å ikke la ham sove for seg selv, men ha ham i slynge, der han kan lukte melka, eller at du har ham på armen. Når han er våken (altså minst hver andre time, helst) så ta av ham klærne til bodyen, eller bleia hvis han ikke bæsjer utenfor... Gjerne et pledd over dere begge hvis det er kaldt i rommet. Kil ham i hendene, under beina, opp langs ryggen. Begynner han å glippe med øynene, så legg ham ned på pleddet ved siden av deg (de triller forbausende lett, så pass på) og start forfra når han protesterer. Slik får du nok melk i ham i et måltid. Tell våte bleier, 5+ papirbleier som er gode og våte sier nok melk... Og som fjummsi sier, ring en ammehjelper! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7971088-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5r-jeg-ikke-har-nok-melk/#findComment-7971942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå