Gå til innhold

Er det på tide med grøt?

Anbefalte innlegg

Først og fremst, jeg vil allerhelst fullamme til 6 mnd.

Men i det siste har barnet mitt våknet annenhver time på natten for mat. Hun virker sulten, hun pleier nøye seg med smokk om hun ikke er det. Hun pleier også å sove lengre økter til vanlig. Nå har hun en ukes tid våknet annenhver time...

Hun er akkurat 4 mnd. Er det vanlig å ha en slik periode nå kanskje? Isåfall så skal jeg holde ut i håp om at det går over snart.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7970983-er-det-p%C3%A5-tide-med-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun klør veldig, men jeg ser ingen tegn inne i munnen... Dessuten har hun begynt å våkne så regelmessig.. Men jeg har tenkt på det at hun kanskje alltid har våknet i disse tidene, men at hun tidligere klarte å sovne. Men at hun nå ikke klarer det fordi hun kjenner kløen??

Hun sovner med en gang etter litt mat igjen heldigvis..

Jeg skal holde ut et par uker og se. Takk!

Hehe, her varte det til 18 mnd ;o) Neida. Det var tull!

Ja, det går over selv om du ikke begynner med grøt. Det er ofte utviklingshopp (fysiske og mentale) og tenner som kompliserer det hele. Og det kommer og går i perioder. Det er ikke bare mat i den puppen vet du, men masse trøst og trygghet også. Det som får oss gjennom disse fasene er at vi tenker på det som en unntakstilstand, og vi VET jo at det går over til slutt. Og så gjør vi det beste ut av det. F. eks. har vi samsovet hele veien, men jeg tenkte mye på å legge henne i egen seng "snart" hele tiden. Helt til jeg fant ut at, nei, det trengte vi da ikke, vi fikk alle mest søvn av samsoving, og da skal vi jammen bare fortsette så lenge snuppa vil. Dermed hadde vi ett "problem" mindre. Masse nattamming - javel - mindre dagaktiviteter og mer dagsoving på mamma. Tidligere kvelder. Så gikk det også bra.

Det jeg har lært er at det er relativt vanskelig å "reparere" ting som i mine øyne egentlig er litt slitsomt med å ha barn. Men det som har vært myyyye lettere er å endre min egen innstilling og handlingsmønster. "Det går over" har jeg gjentatt for meg selv mange ganger - og det GJØR det. "Hva kan jeg gjøre for at jeg skal ha det lettere selv i den situasjonen vi er nå?" i stedet for å lure på hvordan jeg kan endre situasjonen. Prøv!!!

Annonse

Ja, men en slik holdning har jeg:) Har bare et behov for å høre om andres opplevelser og hvor lenge dette varte for dem... Er relativt sliten etter en uke med oppvåkneing og mat annenhver time samtidig som hun vil stå opp klokken 07.. Men jeg skal ikke klage, mange som har det verre enn det..

Jeg tar gjerne i mot flere erfaringer om noen har:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...