lillegy Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Noen som har erfaring med å gå på ski når barnet er under 3 år. Vi har en jente på 21/2 år, som har svært god motorikk. Er usikker på om det er noe vits i å prøve ski i år? Noen triks?
mamma til en gutt Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Jeg aner ikke. tenker litt det samme som deg. kanskje best å vente til de er tre år? min 2,3 åring sa han ville ha ski her om dagen da. hehe
tuppa & litjmor Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Klart det er vits i å prøve ski. Vi har nettopp kjøpt ski til vår datter som blir 2 i april (bare snikleser her litt, og ble fristet til å svare;) Har bare vært ute to ganger ennå, men hun synes det er kjempegøy! Var i tvil om det var for tidlig, men nå i etterkant er jeg glad vi gikk for det. Det er ikke mange skrittene hun greier helt alene, men hun synes det er stor stas å bli dyttet forover. Er ikke meningen at hun skal gå så langt alene heller, men at hun får positive opplevelser i tilknytning til vinteren og vi får flere aktiviteter å velge mellom når vi er ute. Skal prøve å kjøre i liten bakke mellom føttene til pappa i morgen, det tror jeg bli moro, ettersom tuppa er glad i fart;) Det skader ikke å prøve, liker ikke jenta deres det er det jo bare å legge skiene på hylla og vente ei stund.
mammae:-) Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Jenta vår på 2år og 4 mnd fikk ski til jul og det var stor stas. Har brukt dei kvar dag siste vekene og synest hun er kjempeflink og gå på dei. Er ikke alltid d blir så mange minutter kvar gang med dei på, skli og leike litt innimellom så gå litt på ski igjen:-) men har kjøpt dei du kan ha vanlege vintersko i så d er jo greit.
2barns mor Skrevet 27. januar 2007 #6 Skrevet 27. januar 2007 Vår jente på 2.5 år fikk ski til jul. Først nå i januar har vi hatt muligheten til å prøve de, lite snø her skjønner dere.... MEN... det er skikkelig stort for henne, vil ikke ta skiene av igjen, hun er også med på poengrenn i idrettslaget og var kjempestolt da hun kom i mål, fikk varm saft og greier...
camilla^ Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har to jenter, 2 og 4 år. Hun eldste fikk sine første ski da hun var 1 år. Jeg ble virkelig overrasket hvor flink hun var. Hun sto alltid på ski da vi var ute og måket. Ikke store turer vi var på, men koste seg virkelig. Da var det slike til å ha vanlige sko på. Hun har vist også fått ordentlige ski (har de hos pappan) og med de ble hun en skikkelig reser. Prøv og se.
Snupidupi Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 Mi frøken på to og et halvt gikk på ski førstegang i november... farn tok på ho skien også sku han bærre inn å hent nåkka... da han kom ut labba ho i vei på egenhånd... så det e bærre å prøv ;o)
lillegy Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2007 Hei! Takk for tips. Vi kjøpte "svingen ski" til Åsnes. Det funket bra!!! Hun koste seg ute i dag, og var faktisk ganske flink... Hun var nesten "født mes ski på beina" ser detut som:-)
Da HarViTreUnger Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Jenta mi på 2.5 prøvde sine for første gang i dag hun også og hun er et naturtalent (selvsagt!!) )))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå