Gå til innhold

Sånn gikk det når vi hadde barnevakt for første gang...


Gla-mor

Anbefalte innlegg

Skulle bort i går kveld, så vi hadde ordnet med barnevakt, ei nabodame som har hilst på babyen før. Stuptrøtt gutt i går kveld, så han ble lagt og sovnet så fint før vi dro. Vanligvis sover han godt til neste morgen, kan våkne litt av og til og får smokken før han sover videre.

 

Og det var akkurat det som skjedde i går kveld. Rett etter at vi hadde dratt, våknet han. Barnevakten gikk inn for å gi smokken og stryke litt på dyna som hun hadde fått "instruks" om. Gutten la seg til rette for å sove videre, men plutselig oppdaget han at det ikke var verken mamma eller pappa som var der, men en "fremmed" dame!!!! Han ble visst helt forskrekket, og satte i et hyl. Selv ikke flere forsøk med smokk og stryking på dyna hjalp, så barnevakta tok han opp. Og hun syntes det var kjempekoselig å få prate og kose seg med gutten, så de ble sittende å se på TV og leke og kose seg. Litt mm på flaske fikk han også.

 

I to timer holdt han seg våken (prøvde visst å legge han en gang), men så var han endelig så trøtt at han godtok å sovne med en fremmed dame ved senga....... Nokså trøtt i dag, da, gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hadde jeg ammetåke, og meldte på femåringen på svømmekurs samme dag som eldstemann har allidrett... Dermed er vi en forelder for lite hver torsdag:-) Så da låner vi mormor, som nikoser seg med Nora, mens jeg har jentekveld med storesøster! Men hun er ikke akkurat en fremmed for lillefrøkna, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt barnevakt enda, vi... Bare mannen min og jeg som bytter på å være "barnevakt". Jeg skylder foreløpig på at jeg fullammer, at det derfor er vanskelig å ha barnevakt. Men ærlig talt så har jeg ikke hatt behov eller lyst på barnevakt enda heller. Sten og jeg har fartet fra det ene til det andre i mange år nå, vi er sååå glade for å ha en "unnskyldning" til å få lov å være hjemme om kveldene... :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...