BEA-77 Skrevet 27. januar 2007 #1 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei Skal trolig sende søknad til St. Olavs Hospital i Trondheim ved neste besøk hos gyn. Noen som vet hvor langt tid det tar fra søknaden sendes til man får time? Er det mye frem og tilbake på sykehuset før selve behandlingen? Må man være der lenge om gangen? Er det forresten vanlig å sette inn flere egg nå? Får man eventuelt velge? Takknemlig for svar... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7970336-ventetid-ved-st-olavs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kfth Skrevet 27. januar 2007 #2 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei Det er vist 6 til 8 mnd ventetid på St.Olavs. Vår søknad ble sendyt inn 30.12.2005 og vi fikk brev om å starte med behandlingen 04.04.2006. Da begynnte jeg med nesespray, dette for å ikke få egg løsning. Så begynnte jeg med hormonsprøyter den 26.04.2006, samtidig som jeg måtte gå på nesesprayen. allt dette fikk vi brev om i posten samt medisinene. ( vet ikke om dette er en avnlig rutine da vi ikke bor i Tr.heim) Gikk på hormonsprøytene i 9 dager. Var da inne på innvendig ultraly hver dag for å følge med eggene, slik at man ikke blir overstimulert. Det var litt avnskelig og sette dosen på hormonsprøytene til med, da jeg ahr uregelmesig menstruasjon. Når de så at eggene var greie, så fikk jeg en sprøyte som skulle igangsette eggløsningen. Kom inn neste morgen hvor vi leverte sperm og hvor de tok ut de eggene som var stor og fine. Til meg var det 9 stk. Ble oppringt dagen etter og fikk høre at det var 4 egg som var befruktet. Dro inn til Tr.heim neste morgen for å tilbake føre egg. Fikk høre at de fjerde egget hadde ikke utviklet seg så vi hadde 3 egg som var befruktet. Det ble satt inn 1 egg. Hvis man har dårlig egg, så kan dem sette inn 2 stk i håp om at et skal feste seg, men ellers så ønsker de ikke å sette inn mere en et egg, da det er mye tøffere for mor og barna ved en tvilling fødsel. Jeg mener at man kan søke om å få sette inn flere egg, det er i hvertfall dette vi er blitt fortalt.Vi var så heldige at vi ble gravide ved første forsøk, så jeg har termin om 1 uke:) Jeg gikk til akupunktur ca 1 mnd før vi skulle sette inn egg, dette mot ufrivillig barnløshet. Jeg har en vennine som har ventet i 8 mnd på å få komme inn på St.Olavs i år! Ønsker dere lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7970336-ventetid-ved-st-olavs/#findComment-7970756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BEA-77 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 29. januar 2007 Tusen takk for informativt svar! Så gøy å høre at du ble gravid på første forsøk da!!!!! Har blitt skuffet så mange ganger nå at jeg nesten ikke tørr å tro på at det skal klaffe med prøverør heller. Må visst jobbe litt med pessimismen min:) De ni dagene du gikk på hormonsprøyter og tok innvendig UL, var dette på St. Olavs? Jeg bor mange timer unna og må i såfall bo i Trondheim denne tiden. Var du sykmeldt? Jeg må regne med nesten to uker i Trondheim da altså? Ønsker deg masse lykke til med den lille, du går nok en fantastisk tid i møte.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7970336-ventetid-ved-st-olavs/#findComment-7994101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå