Gå til innhold

Hvilken skole skal man velge?

Anbefalte innlegg

Det er noen år til barna mine skal begynne på skolen, men jeg har nå likevel begynt å tenke på saken:)

Har inntrykk av at den offentlige skolen her vi bor, er ganske god, men jeg er kritisk til reformen med sammenslåing av klassene til store enheter, + at det lite gym/bevegelse/turer ut i naturen.

Har vennebarn som går på steinerskolen, de er kjempefornøyde, men jeg ser at barna deres er relativt faglig svake sammenlignet med jevnaldende barn jeg kjenner som går i den kommunale skolen.

Har også tenkt på den internasjonale skolen. men der er de veldig strenge igjen og masse lekser.

Begge barna mine er skoleflinke typer, nerder:) sitter med de små nesene sine i bøkene:)

Noen andre som også tenker på ulike skoler?

Hmm....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7970315-hvilken-skole-skal-man-velge/
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Fortsetter under...

Tja, hvor bor du?

Jeg kan ikke snakke ut av det faktum at jeg har et begavet barn (noe jeg heller ikke tror at jeg får) - men jeg har selv vokst opp ved å måtte gå på diverse privatskoler...

Jeg synes ikke noe om steinerskolen. De jeg kjenner som har gått på den skolen, ligger senere langt bak... Jeg har ikke tro på at den skolen er noe spesielt bra for deg.

I min familie har jeg søsken som har gått på alt fra St.Sunniva (som for øvrig er en bra skole) til Den Franske skolen (dette er VELDIG strengt, og jeg synes ikke det er særlig bra med strenge skoler...)

Alle disse er i Oslo..

Jeg har vokst opp i England, men etter at jeg flyttet til Norge plasserte foreldrene mine meg på OIS (Oslo International School) Ligger på Bekkestua... KJEMPE streng skole... Du må også ha gode engelsk kunnskaper... Da de fleste har det (du kan jo sikkert lære noe på skolen osv...) Kreves mye mer av deg enn på andre skoler. Men du vil fullføre skolegang 1 år tildligere enn andre (om du velger å gå vgs. her...) Noe jeg valgte å ikke gjøre, da jeg ønsket litt mer frihet, og kanskje ikke like mye lekser. Men såklart, en utrolig god skole hvor du lærer mye...

Personlig har jeg følt at den offentlige skolen har gitt meg like mye, om ikke mer (har valgt å gå på offentlig vgs...) Det er riktignok en "prestige" skole... Men, jeg kan vel si ut av erfaring at jeg ikke nødvendgvis synes at privatskoler er noe bra for deg. Du blir ikke alltid kjent med folk i nærmiljøet osv... Men du må nesten ta avgjørelsen selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...