Gå til innhold

Opprørt over Norges krybbedød forbund!

Anbefalte innlegg

Er det noen flere som har erfaring med dette: Jeg ble oppringt fra en mann som snakket utydelig og rart. Han var fra Norges krybbedød forbund, og ville at jeg skulle gi de ett bidrag! Dette reagerte jeg litt på, for det er jo ett høyst følsomt tema, og disse folkene ringer visst kun til damer de vet er gravide.. Her kan folk ha hatt vonde opplevelser, også plutselig får de sånne telefoner ut av det blå.. Og ikke nok med det, men han ble rett og slett frekk i tonen, og snurt når jeg sa at dette har jeg ikke mulighet til nå, men tar eventuellt kontakt. (jeg liker ikke å svare på slikt over tlf, selvom det HELT KLART er ett viktig tema å støtte opp. er ikke det jeg mener...) Han sa omtrent ikke hade før han slag på røret.... :-/

Flere som har blitt oppring av disse?

Fortsetter under...

Gravide eller nybakte mødre blir ofte oppringt av disse..

De har blitt konfrontert om dette temaet en gang før, har jeg hørt. Og da sa de at de ringte alle... ikke bare gravide elelr nybakte mødre... det var bare det at gravide og nybakte mødre reagerte og la merke til dette.

....Men det tror ikke jeg noe på.... har hørt mange som har fått barn, som har blitt oppringt like etter fødsel.

Hvis noen får oppringing av disse. Si nei, eller bare legg på!!

Har blitt oppringt av denne foreningen minst fem ganger i løpet av dette svangerskapet og liker det IKKE. Var så uheldig å miste første gang jeg gikk gravid, og da også presterte de å ringe, både under svangerskapet og rett etter at jeg hadde mistet, da kalte de seg for foreningen for uventet barnedød. Ble ganske forbannet siste gang de ringte, og truet faktisk med å melde de til politiet( hormoner i omløp her gitt !! thihi!) !! Har sagt i fra alle gangene de har ringt at jeg ikke er interresert + at jeg faktisk har reservert meg fortelefonsalg, likevel ser det ikke ut til at de tar hintet...Dette var forresten oppe i media for en stund siden, men husker ikke hva de forsvarte seg med da. Bemerkelsesverdig er det iallefall at de ringer på slike "gunstige" tidspunkt, til meg har de iallefall ikke ringt ved andre anledninger...

Annonse

Var en lang tråd om dette inne på 3 trimester også. Jeg har ikke tatt telefonen når de har ringt. De ringte meg 3 ganger på fredag og en gang på lørdag.

Dette er telefonnr de ringer fra: 21513725

Makan til frekkhet! Dette er IKKE tilfeldig!!

et tips er å reservere seg mot tlf-salg inne på brønnøysundregisteret (husker ikke nettadr, men google det, så finner dere det nok..).

Ulempen er at det tar inntil 3 mndr før reservasjonen trer 100% i kraft..

Og dersom de ringer etter at man er reservert, kan man faktisk anmelde dem... ;) (de vil selvsagt hevde at "det må ha skjedd en glipp"....) ;)

Forbrukerombudet har forøvrig sagt at det oppfordres å ta kontakt med dem (F.omb.) dersom Landsforeningen for krybbedød ringer, da de har sagt at dersom de får nok klager, kommer det til å settes i gang en stor kampanje mot dem.. Det er utrolig mange som blir oppringt av krybbedødforeningen (i tillegg er mange av selgerne meeget frekke/spydige i tlf når noen sier de ikke er interessert...), og F.ombudet vil prøve å få satt en stopper for salgsmetoden deres dersom det bare kommer inn nok klager.. Så det er bare å sende dem en mail eller noe.. :)

jeg også har blitt oppringt...Heldigvis var jeg klar over t de kom til å ringe pga av at jeg hadde hørt at de irnger gravide og nybakte mødre..Men det var likevel utrolig tøft å si nei etter den lange rørende historien...Jeg ba de heller ringe meg opp senere, pga at jeg ikke viste helt økonominen min enda..Men det vlle hun ikke...og det var jo BARE x-antall penger jeg måtte gi, og regningen kom ikke før om 2-3 mnd...Frekke kjærring...

De påstår at de ringer på dagtid, og da er gjerne de som er sykmeldt eller i permisjon hjemme. Men det virker jo ikke som om det er noen tilfeldighet akkurat.

På brønnøysundregisteret må du reservere deg både mot telefonsalg og mot veldedige organisasjoner (det er to kryss på samme side) for å unngå dem. Jeg har i alle fall unngått dem så langt.

Ellers har jo liberoklubben fått rykte på seg for å selge kontaktinformasjon. Kunne jo være spennende å vite hvor mange av dere som er med der.

Annonse

abelille; ja, jeg er med i Libero-klubben.. Men ennå (bank-i-bordet) har jeg ikke fårr telefon fra dem, men så er det ei god stund siden vi reserverte oss i brønnøys.registeret, da.. Antar det har noe med saken å gjøre...

Men har forøvrig også hørt at de gir en lang F.. I reservasjonene, og at de ringer likevel... Jeg vet vertfall at jeg kommer til å true dem med anmeldelse dersom de ringer meg eller min sambo!!

jeg ble ringt opp han mannen her om dagen, han vekte meg på morgenen og snakket veldig utydlig så jeg forstod ikke hva han sa så han la på til slutt....

men jeg gikk inn på hjemme siden og bet. for jeg syns det er en viktig forening, men jeg syns det er HELT HELT feil hvordan dem tar kontakt med oss....jeg har aldri hørt noe fra dem før nå, dset er to uker siden jeg fikk apotekpakka, og en uke siden vi meldte oss inn i en klubb og tenkt at de kanskje henter opplysninger derrifra.

de bør være veldig FORSIKTIGE med hvem man ringer egentlig...

Sendte mail til foreningen for plutselig spedbarnsdød, og klaga på fremgangsmåten deres. De ringte oss to kvelder på rad og opptrådte frekt. Ba de aldri ringe oss igjen... men sa i tillegg noen positive ord om arbeidet deres ellers...og at det var synd at telefonsalget deres ødelegger for budskapet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...