Gjest Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Bare lurte på hvordan foreldra deres reagerte når dere fortalte at dere var gravid? Snakka med mine i går og de sa de ville blitt forbanna på meg. Syns det blir litt feil. Hva sier dere?
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Jeg er 18 år, og nettopp fått var lille gutt! Var 17 da jeg ble gravid, og moren min ble kjempe glad... Hun var helt overlykkeøig, og gledet seg. Pappa vare litt mere skeptisk, men han har selv en sønn på 2 år. Så ble nok litt tett dette med bestefar og så være pappa til han lille.. Hehe. Men nå syns han det er kjempe kos... Så mine og samboers foreldre tok det kjempe flott. Samboer er 23 år da.
Vespa Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Enig. Det er helt feil å bli forbanna. Alle gravide fortjener støtte og omsorg. Men må si jeg håper min datter er eldre når hun blir mor. Hvis min datter ble gravid som tenåring ville jeg anbefalt henne abort, men støttet henne uansett.
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Foreldre som blir sinte for sånt, godtar det stort sett etterhvert. Er nok stort sett bare ett sjokk for de fleste.. så de vet nok ikke helt åssen de sal reagere...
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 takk for svar:) Far min sa også at det ikke kunne skje uhell og at alle prevansjonmiddel er 100% sikkre. Og at det ikke er mitt valg om jeg skal beholde barnet eller ikke. Prøvde å forklare at mange er blitt gravid ved bruk av prev. og at de ikke skulle vere så firkantet. Da fikk de for seg at jeg ville bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #6 Skrevet 27. januar 2007 Men hva gjør du her inne om du verken har barn eller vil ha barn....?
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 Fordi dette er noe som interesserer meg. Har kjempe lyst å utdanne meg til jordmor. Og jeg har lyst på barn jo. Men ikke før om noen år. Må vel være åpent for at alle kan være her?
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 Det er DITT å ikke foreldrenes valg om du vil beholde barnet eller ikke! Så hils han å si at det kunne han spart seg for... De kan selfølgelig gi deg råd og si hva de mener, men det er din kropp, ditt barn og ditt valg!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #10 Skrevet 27. januar 2007 joa... har bare fått for meg at DinBaby.com er for foreldre jeg da..eller tar jeg helt feil nå?!
Vespa Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Jo jeg tror det er vanligere enn antatt å bli gravid med prevensjon. De er i utgangspunktet noe usikre, særlige slike som tenåringer bruker, med p-piller f.eks er det nok å glemme den eller kaste opp en gang så er resten av mnd usikker, noen medisiner reduserer effekten av p-piller etc. Det er ditt eget valg om du vil beholde barnet eller ikke, men det spørs hvor reelt det valget føles uten familiens støtte.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #12 Skrevet 27. januar 2007 Kansje vi har funnet ut hvem den anonyme som alltid slenger dritt er..
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #13 Skrevet 27. januar 2007 Og noe av grunnen til at jeg lurte eg fordi jeg og kjæresten min har flere ganger vert opp i situasjonen om jeg er gravid eller ikke. Så da veit dere det, dere som har noe imot at jeg spørr om ting. Sjønner ikke prblemet. Plager det dere på noen måte at jeg spør?
Vespa Skrevet 27. januar 2007 #14 Skrevet 27. januar 2007 Ikke bry deg om dumme meldinger som er skrevet anonymt. Tenk så stusslig å sitte hjemme en lørdagskveld og skrive anonyme meldinger om andre har god nok grunn til å være på et åpent forum på nettet. Hehe. Stakkars.
Vespa Skrevet 27. januar 2007 #16 Skrevet 27. januar 2007 Hei du. Siden du er ung og allerede har lurt noen ganger på om du er gravid eller ikke (her forutsetter jeg at du altså ikke ønsker å bli gravid på det nåværende tidspunkt) kan det være klokt å tenke over om dere bruker riktig prevensjon. Min erfaring med tenåringsjenter sier meg f.eks at det for mange kan være vanskelig med p-piller fordi de holder dem skjult (helt forståelig!) for sine foreldre og dermed ikke kan lage noen god rutine for å få tatt dem som f.eks å ha dem ved siden av tannbørsten og ta dem når man pusser tennene. Da kan p-sprøyte være lurt. Alle ungdommer i våre dager vet at det er klokt med kondom, men det er mange som ikke bruker det. Dette ble mer enn du spurte om.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #17 Skrevet 27. januar 2007 P-sprøyta er ikke så veldig bra å ta.. man blir ikke gravid nei, men kan få mange symtomer etter man har slutta på den.. Så jeg anbefaler ingen å begynne, men det er så klart opp til hver enkelt hva man vil utsette seg for..
Vespa Skrevet 27. januar 2007 #18 Skrevet 27. januar 2007 Hva syns du ungdommer som er for sjenerte (eller hva det er ) til kondomer og annen prevensjon som krever at man gjør noe aktivt i det rette øyeblikk, og som ikke får nok rutine på p-piller skal gjøre?
Kjærlighet <3 Skrevet 27. januar 2007 #19 Skrevet 27. januar 2007 Nova -ring (p-ring) er en mulighet...
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #20 Skrevet 27. januar 2007 Sånn apropos åpent forum og ikke... Dinbaby er igrunn for de med baby, mens BiM er for de som ønsker seg barn eller er gravide... Bare sånn for å ha nevnt det...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #21 Skrevet 27. januar 2007 Anbefaler barn i magen forumet om du vil bli jordmor og lære litt om slikt.Det er det sikkert mye du kan snappe opp:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #23 Skrevet 27. januar 2007 Hvis man ikke tørr å ordne prevensjon, mener jeg, man ikke er klar for dette. I hverfall har et problem... Alt for mange som bruker angrepilla som prevensjon, helt forkastelig!!!
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #24 Skrevet 27. januar 2007 Om folk lurer på enkelte ting, og ikkje har barn, så gjer det meg ingenting om dei er innpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå